Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. augusztus 10., szerda

Pulykamell Kijevi módra






Minden körülmények között tisztázni szükséges, hogy az eredeti recept jércével (csirkével) szól. Nem is igazán kiklopfolt, hanem felszúrt csirkemellből. Úgyhogy az én receptem semmiképpen nem egyezik az eredeti étellel, de az interneten található - nagyon kevés kivétellel - változatoknál mindenképpen eredetibb töltelékkel.

Készítettem már csirkemellet Kijevi módra, népszerű étel, nagyon sokan megnézik nálam. Nem csodálkozom, mert szerintem a töltelékek közül, talán a legfinomabb. Leggyakrabban csirkemellből, kivételesen éppen pulykamell filéből készítettem el.

Az étel lelke a fűszervaj töltelék, mely nem tartalmaz sajtot. Pusztán vajat és fűszereket. Én az alábbiak szerint készítem:

Egy 25 dkg-os kiklopfolt pulykamell töltéséhez:

5 dkg puha vaj

1 apró gerezd, inkább úgy fogalmaznék, hogy kevés áttört fokhagyma (elhagyható)

1 teáskanál dijoni mustár

1 mokkáskanál összevágott friss tárkony (kapor is lehet)

1 mokkáskanál összevágott friss petrezselyemzöld

késhegynyi szerecsendió

1 mokkáskanál só

frissen őrölt színes vagy zöldbors

kevés friss citromlé


A fűszervajat fóliába csomagolom, hengert formázok belőle és lefagyasztom.

Klasszikus panírral bundázom: liszt, kevés sóval ízesített felvert tojás, frissen őrölt kifli, zsemle vagy kenyérmorzsa sorrendben. Most friss, házi kiflimorzsával bundáztam.

Bő, forró olajban sütöttem ki a göngyöleget. Legjobb lenne a tisztított vaj a sütéshez, aki megengedheti magának, annak szívből ajánlom ezt a módszert. Az a lényeg, hogy a hús átsüljön, de süljön túl, mert akkor kiszárad és nem lesz szaftos. Kb. 170 C fokon kezdtem sütni, majd 190 C fokon sütöttem készre. Mindössze néhány perc alatt.

Most burgonya-flánnal kínáltam, de ennek receptjét majd legközelebb mesélem el. A Kijevi módra készült szárnyas mellfilének mindig nagy sikere van. Most sem volt ez másképp.




4 megjegyzés:

  1. Fantasztikusan néz ki! Én akárhányszor próbálkoztam mindig kifolyt a vaj... :(.
    Nagyon ügyes vagy! Igazán küldhetnél egyet kóstolóba :DDD

    VálaszTörlés
  2. http://www.youtube.com/watch?v=b83IjvaKuhE

    Feldolgozás: (ELP)
    http://www.youtube.com/watch?v=to_8kZCQalQ

    Nagyon népszerű étel, én is szeretem :-)
    Ezzel viszont az éttermek nagyonis visszaélnek :-(

    VálaszTörlés
  3. Csodás, ahogyan az a finom fűszeres vaj folyik belőle...Hmm :)))
    A kóstolót illetően csatlakoznék Amihoz. ;D

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails