Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. március 1., csütörtök

Majdnem coleslaw – (amerikai) káposztasaláta házi majonézzel, egyszerűen




Tegnap egy igazi fúziós vacsorát készítettem. Több húsféle, mártogatós, saláta volt a menüben. Szinte képtelenség egyszerre bemutatnom, ezért úgy döntöttem, hogy ezt a salátát külön mutatom be.

Annál is inkább, mivel ez a saláta nem volt betervezve. Egyszerűen csak észrevettem, hogy van egy fél fej saláta még a zöldségtárolóban és egy bő deciliter házi majonéz, ami előző napról kimaradt. Nem kell semmit túlbonyolítani, az amerikai káposztasalátára ennél jobban rá sem kell készülni.

Már nem is tudom, hányféle amerikai káposztát mutattam be az oldalon, de sokfélét. Mikor mi áll rendelkezésemre, úgy készítem, legutóbb mégis egy amolyan autentikus Kentucky verziót mutattam be. Úgyhogy, ha valaki az „eredetire” kíváncsi, itt nézheti meg:

Kentucky (amerikai) káposztasaláta. Olcsó és finom téli vitaminforrás!



Most még egyszerűbbre vettem a figurát.

A káposztát finomra legyalultam. Olyan 30 dkg lehetett.
Felkockáztam igen apróra egy kis fej lilahagymát.
Keverőtálban elkevertem 1 evőkanál olajat, egy evőkanál fehér borecetet, 2 evőkanál barnacukorral.
Hozzáadtam gyalult káposztát és alaposan összeforgattam, majd elkevertem a házi majonézzel.
Tálalás előtt behűtöttem. 









Répa, és „nagy körítés” nélkül is nagyon finom ez a saláta, nem csak kukoricapehely bundában sült csirkéhez. De erről majd legközelebb. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails