Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. március 19., hétfő

Ínyenc házi pizza egyszerűen: mézes-mustáros szósszal, háromféle sajttal, dióval, baconnal






Újabb adag pizza tésztát dagasztottam be ünnep előtt. Pizza tészta alapreceptemet már külön posztban is bemutattam:

Bevált pizza tészta alaprecept


Nagyon elégedett vagyok ezzel az alaprecepttel, akik kipróbálták, mind egytől egyig sikerrel jártak vele, sokan megosztották velem pozitív élményeiket, tapasztalataikat.
Körülbelül 1,1 kg tészta lesz belőle, ami 5 vékony tésztájú 30 cm átmérőjű pizzához elégséges. Most úgy osztottam meg a tésztát, hogy 4 24 dkg-os részre osztottam és egy kisebb, 15 dkg-os darabra.

Ezt a pizzát 28 cm-es formában sütöttem, ezért több a tészta, kicsit vastagabb. Már a széle, mert a pizza közepén mindig vékonyra nyújtom a tésztát.

3 pizzához elégséges paradicsomszószom volt készen, most is az egyszerű, téli paradicsomos pizza szószt készítettem:

Egyszerű téli paradicsomszósz alaprecept. Pizzára, tésztára, lasagnéhoz.


Azonnal, frissiben spagettit főztem ki hozzá, meséltem már róla, hogy az egyszerű paradicsomos spagetti nálunk elsőszámú családi kedvenc:

Gyorsan valami nagyon finomat: paradicsomos spagetti 10 perc alatt



Mivel 5 részre osztottam a pizzát, és 3 pizzához volt elégséges a maradék paradicsomszószom, így úgy döntöttem, hogy a fennmaradó tésztából a pizzákat rendhagyóan készítem el.

Volt még egy kevés maradék mézes-mustáros szószom az előző napi Kentucky csirke vacsorából (amit most újfent kicsit másképpen készítettem el, és még nem mutattam be, de hamarosan sort kerítek rá).

Találtam egy darabka brie-t, bacon egyébként is szükséges volt a többi pizzához is, így kéznél volt. 
A mézes szószhoz, a brie-hez és a szalonnához éppen passzol a dió, szerencsére ez is volt készleten. Mivel elég kis darab brie sajtom volt, így a többi pizzához használt mozzarellából és enyhén füstölt sajtból is félretettem. Még snidlinggel akartam megszórni a tetejét, de erről elfeledkeztem. Ugyanis ez volt a negyedik pizza, amit „felszereltem” és kisütöttem.

A formába igazított pizza tésztát megkentem vékonyan mézes-mustáros szósszal. Leraktam vegyesen a sajtokat, megszórtam a durvára vágott dióval és elrendeztem rajta a kisebb darabokra vágott vékony szelet baconokat.
Sajnos elvétettem lefotózni mielőtt a sütőbe betettem, de nagy volt a tempó, így leginkább a pizzákra koncentráltam. 

Igazán különleges pizza volt, nagyszerű íz harmóniával. Csak ajánlani tudom.









Nem ez az első és egyetlen pizza variációm világos pizza alappal. Legjobban az aiolit szeretem világos alapnak, de a mézes-mustáros szósz is nagyszerű erre a célra.
Érdemes bepillantani korábbi világos alappal készült pizzáim receptjeibe:

Hűtő takarítás pizzával. Eredmény: kölyök, katalán, férfi pizza


Újabb pizza variációk: most katalán szalámival, és magyar paprikás kolbásszal


Ultra rendhagyó sprotnis pizza


Pizza quattro formaggi cseresznye paradicsommal, aszalt sárgabarackkal, mandulával és fekete olajbogyóval


„Piros”, csípős pizza az uraknak, tonhalas, „bézs-lila” pizza a hölgyeknek



Házi pizzériám kínálatát pedig itt gyűjtöm.

3 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails