Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. február 7., kedd

Kentucky (amerikai) káposztasaláta. Olcsó és finom téli vitaminforrás!





A coleslaw számtalan formáját kóstoltam és készítettem is már. Szerintem is nagyszerű ez a friss, ropogós káposzta összeállítás.

Nálam mindig házi majonéz az alap, de volt már, hogy a házi majonézből mézes-mustáros szószt kevertem és azzal vegyítettem el a zöldségeket. A házi majonéz mellett készítek egy ecetes-cukros-olajos saláta alapot is.

Most a KFC káposztasalátáját készítettem el. Legalábbis igyekeztem, és bevallom mind ízre, mind kinézetre megszólalásig hasonlít is hozzá ez a verzió.

Egyébként megmosolyogtam, amikor összeadtam a hozzávalók árát, hogy egy adag KFC káposztasaláta árából közel egy kiló káposztasalátát készítettem itthon. Azért ez jelzésértékű.

Csak egy fél káposztát gyalultam le egészen finomra, ez fél kiló gyalult káposzta lett. 70 Ft-ba került és 10 perc gyalulásba. Körülbelül ugyanez a helyzet a sárgarépával is. 




A házi majonézhez kellenek a leghúzósabb árú összetevők, a tojás és az olaj, valamint a mustár, borecet kitesznek úgy 150-200 forintot 2 dl majonézre vetítve. Nekem éppen ennyire volt szükségem. 





Hozzávalók kb. 80 dkg káposztasalátához:

50 dkg finomra gyalult fehérkáposzta
20 dkg finomra gyalult sárgarépa
1 közepes fej fehérhagyma apró kockára vágva


1 (tanyasi) tojássárgája
1,8 dl napraforgóolaj
1 teáskanál mustár (a dijoni a legjobb)
1 teáskanál fehér borecet
csipet só, és fehérbors (őrölt feketebors is jó)
1 evőkanál friss citromlé

2 evőkanál napraforgóolaj
2 evőkanál fehér borecet
3-4 evőkanál nádcukor


Az olajat, a nádcukrot és a borecetet alaposan elkevertem. Hozzáadtam a hagymát és ezzel is alaposan elkevertem, hogy a hagymakockák darabjaira essenek szét, hogy mindenhol ott legyenek a salátában, de ne fajsúlyos legyen az íze, egy-egy falatnál.

Hozzáadtam a gyalult zöldségeket és a majonézt és alaposan elkevertem. Minimum 2 órát érdemes hűteni, félnapig még jobb. 











Másnapra is friss marad, így ez a mennyiség akár két főétkezéshez is elég 4 főre.

Finom, friss és gazdaságos köret, salátaféle. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails