Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. március 24., szombat

Karcsúsítás élvezettel: „grill” csirkecomb különlegesen






Tulajdonképpen ez egy végtelenül egyszerű recept. Az ihletadó Édesanyám grillcsirkéje, amelyet itt már bemutattam:

Grillcsirke – ahogyan Édesanyám készítette


Volt néhány szép nagy csirkecombom, gondolkodtam mit is készítsek belőle.
A helyzet az, hogy diétázom. No, nem a sztenderd szuperdiétákra kell gondolni, mert én diétázni is saját forgatókönyv alapján szoktam. Mindig is nagyon vékonyalkatú voltam, de a terhességeim alatt mindig nagyon sokat felszedtem magamra. Ekkor néztem utána olyan karcsúsító lehetőségeknek, melyek nem azon alapulnak, hogy le kelljen mondanom teljes egészében az evés élvezetéről. Ugyanis szerintem éppen hogy ilyenkor nem szabad róla lemondani, ugyanis nem szükséges a diétát büntetésként megélnünk, szerintem.

Külön sorozatot indítok azokról az ételekről, melyeket a diétám folyamán eszem. Természetesen néhány praktikus tanáccsal is szolgálok menetközben. Most 10 hét, 10 kiló mínusz a cél, már két héten túl vagyok és le is ment 2 kiló. Nem mindig állok át „normál” étrendre, amikor a célomat elértem, ugyanis a szelektív táplálkozás egyáltalán nem idegen vagy természetellenes, egyszerűen az emésztést optimalizálja. Visszaállni is csak fokozatosan lehet, ugyanis éppen a visszaállás alkalmával döbbenünk rá, hogy mennyire megterhelő a „vegyes” étrend. Hamarosan jelentkezem a részletekkel.

Szerintem az, hogy ez a grill csirkecomb a „terápia” része, már nem hangzik rosszul. Ugye? Pedig az. Nem mondom, hogy nem lesz a menüben hirtelen sült csirkemell zöldsalátával, de az biztos, hogy nem többször, mint bőrös csirkecomb, de még húsos tepertő is lesz.
A záloga, hogy a diétás menü része legyen, hogy megfelelő köret kerüljön mellé. Sem rizs, sem tészta, sem krumpli köret nem lehet. Mondjuk vajas-fokhagymás párolt spenót, párolt zöldség vagy zöldsaláta, ami szóba jöhet. Vagy akár egyszerűen uborkasaláta vagy jó sok házi savanyúság.

A csirkecombokat sóztam, borsoztam és meghintettem curry porral. Ha valaki nem szereti a curry-t, akkor ajánlom a Kentucky fűszerkeverékemet helyette.
A felsőcomb bőre alá néhány vékony szelet húsos füstölt szalonnát és egy-egy gerezd szeletelt fokhagymát dugtam.
Alaposan kivajazott cseréptálba fektettem a combokat és 200 C fokon 20 perc alatt megpirítottam a bőr felszínét a combokon. Fél deciliter fehérbort öntöttem alá, ami lehet víz is, majd majdnem egy órán át 160 C fokon sütöttem őket. 10 percenként meglocsoltam a szaftjával.
Egy evőkanál napraforgómézet felmelegítettem, a pecsenyelevet ráöntöttem és összekevertem. Meglocsoltam vele a combokat, majd 200 C fokon 15 perc alatt mézes-mázasra, ropogósra sütöttem a combokat, melyek belül szaftosak maradtak és porhanyósra sültek. 










A családnak spagettit főztem ki hozzá, amit elkevertem a pecsenyelével és ezzel tálaltam a grill csirkecombokat. Jómagam jégsaláta, datolya paradicsom, uborka, kápia és zödlpaprika keverékéből készítettem salátát magamnak. Görögjoghurtba zúzott fokhagymát és kevés olívaolajat kevertem, ezzel locsoltam meg.
Hidegen, magában is szívesen megeszem ezt a csirkecombot vacsorára. A lényeg, hogy magas szénhidrát tartalmú összetevő ne legyen a köretben mellette.

A karcsúsító sorozatommal pedig hamarosan jelentkezem! 




1 megjegyzés:

  1. Szia!
    Szeretnélek játékra hívni a Kutya és Konyha blog írójához.
    Folytatódik az Online Vacsoracsata 2. fordulója.
    http://kutyaeskonyha.blogspot.com/2012/03/jatek-az-izekkel.html
    Ha van kedved gyere játszani!:-)

    Képzeld a Te képedet jelentette Nekem meg a Facebook oldalon a beírásom mellett.:(
    Szerinted ez, hogy lehetséges?Még egyáltalán nem is voltam a lapodon ma és talán tegnap, tegnapelőtt sem.
    Most ismertem fel a képet, hogy jöttem hozzád a játékba hívni.

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails