Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. március 12., hétfő

Fűszerkéregben sült szűzpecsenye chilis, koktélparadicsomos-csicsókás tagliatellével






Ahogyan a húsvéti Wellington szűzpecsenye bejegyzésemnél meséltem, a múlt hétvégén a szűzpecsenye volt nálam porondon:
A legutóbb egészben sült szűzpecsenyét parmezános tócsnival és fokhagymás párolt spenóttal tálaltam:
Most egy komolyabb fordulatot vettem és valahogyan a csicsókát akartam a köretbe belekombinálni.
A helyzet az, hogy annyira nem vagyok oda a csicsókáért, de egy évben egyszer belefér, hogy megerőltessem magam és úgy készítsem el, hogy akár egy vasárnapi ebéd részese legyen.
Így volt ez most, chilivel, héjas fokhagymával és koktélparadicsommal sütöttem meg cseréptálban. Ebben a kombinációban kifejezetten élvezetessé vált a csicsóka. Mi több, nagyon finomra sikerült. Itt mutattam be, hogyan készítettem el a cserépben ezt a finomságot:

Chilis-kakukkfüves grillezett koktélparadicsom és csicsóka héjas fokhagymával, cserépben


Kifejezetten gazdagon locsoltam meg olívaolajjal a zöldségeket a cserépben, hiszen ezt a fűszeres olívaolajat szántam a tagliatellére, hogy megízesítse, és olajozottá váljon tőle. A frissen kifőtt tagliatellét átforgattam a sült, fűszeres zöldségekkel. 






A csicsóka jó felét félretettem, ugyanis ez a rész ment másnap tovább két ételbe. Ugye milyen jól elterveztem? Természetesen máskor erről is mesélek.

A fűszerkéregben sült szűzpecsenyét egészen egyszerűre fogtam, durvára morzsolt rozmaringot, kakukkfüvet, rózsaborsot és színes borsot kevertem össze, olyan egy-egy teáskanálnyit. Alaposan bedörzsöltem vele a szűzpecsenyét és ment pihenni egy kicsit a hűtőbe.
Kimaradt a Wellington készítésénél néhány szelet érlelt sonkám, úgy gondoltam, hogy betekerem vele a szűzpecsenyét és így sütöm körbe. Szó ami szó, ez nem egészen jött össze, ugyanis a jó része külön utakra tévedt és egyszerűen letekeredett a húsról.
Sebaj, mert a ropogós sonkát is feltálaltam és egyszerűen mellé ropogtattuk.

Néhány perc alatt vaj-olívaolaj keverékén körbe sütöttem a közvetlenül a sütés előtt durvára őrölt tengeri sóval megszórt egész szűzpecsenyét. Tepsire emeltem, meglocsoltam a pecsenyelével és 150 C fokon pároltam még úgy 15 percig a sütőben.
Deszkára emeltem, 20 percig fólia alatt pihentettem. A fóliát csak úgy lazán szoktam ráigazítani a húsra, nem szabad lezárni, hadd párologjon, aminek párolognia kell.

A pecsenyelevet is a tésztához adtam, elkevertem és tálaltam. Nem túl vékonyan felszeleteltem a szűzpecsenyét és a kiszedett tészta mellé igazítottam mindenkinek. 









Igazán mutatós és ízletes ebédet főztem, fel is faltuk mind egy szálig!

Hozzávalók 4 adaghoz:

50-60 dkg-os egész szűzpecsenye
2 evőkanál vaj
2 evőkanál olívaolaj

1-1  teáskanál morzsolt kakukkfű, rozmaring, rózsabors, színes bors
durva szemű só (frissen őrölt)

1 adag koktélparadicsom és fél adag csicsóka a fenti recept útmutatásai szerint elkészítve

32 dkg tagliatelle
4 liter víz
1 evőkanál só



Receptválogatásom szűzpecsenyére:

Receptajánlataim szűzpecsenyére - karácsonyra, szilveszterre, vasárnapra, hétköznapra. 1 rész

3 megjegyzés:

  1. CSAK GRATULÁLNI TUDOK..............!

    VálaszTörlés
  2. Alexa has preparado una exquisitez la carne está a punto como me encanta,plato sabroso y tentador,abrazos y abrazos.

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails