Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. március 1., csütörtök

Majonézes-pórés gombasaláta – gombás szendvicskrém sült hagymás gyökérkenyérrel









Még mindig a legutóbb sütött, ízesített gyökérkenyerekhez készült szendvicskrémek, pástétomok, saláták bemutatásánál tartok.
Napi egy-két bejegyzésnél nincs többre időkeretem, gyakran készítek egy napon, egy alkalommal többféle ételt, vagy sütök még mellé kenyeret is, ha ezt mind „hasznosan” akarom bemutatni, akkor képtelenség tartanom a főzés és a bemutatás közötti időbeni összhangot.

Már bemutattam, a két csodálatos gyökérkenyeret, amit sütöttem, az egyiket dióval a másikat sült hagymával ízesítettem.


Diós gyökérkenyér - pain paillasse természetes kovásszal, dagasztás nélkül


Sült hagymás gyökérkenyér – pain paillasse természetes kovásszal, dagasztás nélkül





A diós kenyérhez házilag készült nutellát kínáltam, a hagymás gyökérkenyérhez pedig tojássalátát, húspástétomot és ezt a gombasalátát, mely egyben szendvicskrémként is funkcionálhat.

Újfent ki szeretném emelni, hogy egyszerű, ízletes megoldásokra törekedtem, hiszen az alapanyagok és a kenyér is olyan nagyszerű volt már önmagában is, hogy miért bonyolítottam volna túl. A kevesebb, gyakran több. Szerintem.

Világos csiperkéből készült a gombasaláta, szerintem három összetevő tette egyszerűségében is nagyszerűvé a salátát: a póréhagyma, a kakukkfű és a házi majonéz. No és a vaj. Sokkal több lényeges összetevője egyébként sincsen.

Hozzávalók:

30 dkg világos csiperke apróra vágva
4 dkg vaj
1 póréhagyma fehér része
½ teáskanál kakukkfű
só, frissen őrölt bors
1 kis csokor petrezselyem összevágva (nekem van még töves petrezselymem, így zsenge petrezselyem rügyeket használtam)

2-3 evőkanál házi majonéz 


A felforrósított vajhoz hozzáadtam a kakukkfüvet, majd megdinszteltem rajta a pórét. Hozzáadtam a gombát és el kezdtem pirítani. Sózni még nem szabad, csak borsozni. A levet, amit a gomba ereszt, azt kell elfőzni, ennyi idő alatt a gomba el is készül. Amikor elfőtte a levét, akkor sóztam, és félre tettem hűlni. Fontos, hogy egészen kihűljön.

Amikor meghűlt, akkor elkevertem a házi majonézzel, majd a petrezselyemmel. Még visszatettem a hűtőbe egy-két órára, hogy összeérjenek az ízek.











Első körben egyszerűen, a sült hagymás gyökérkenyérre halmozva fogyasztottuk, de a másnap sült békebeli kovászos fehér kenyeremmel melegszendvics is készült belőle. Ezt legközelebb bemutatom be. 





2 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails