Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. november 15., csütörtök

Provanszi sült csirkecomb vajon pörgetett zöldségekkel – karcsúsítás élvezettel






Folytatom a sült csirkecomb sorozatot. Lassan érik már egy összefoglaló az elmúlt időszak általam elkövetett sült csirkecomb variációiból.
Már kezdtem azt hinni, hogy kifogyok a fűszerötletekből, amikor kipattant egy isteni szikra és úgy döntöttem, hogy most provanszi ízekre hangolom a csirkecombokat. Köretként ismét színes, vajban forgatott, roppanós zöldségeket terveztem, hiszen sem ízben, sem látványban nem bírok elképzelni ettől illőbbet egy provanszi sült csirkéhez. A fiatalok kaptak természetesen francia krumplipürét is az illatos, ropogósra sült combok mellé, a szelektíven étkező családtagok pedig jó sok vajon pörgetett zöldséget.

Természetesen első lépésben fűszerkeveréket készítettem és ezzel pácoltam kicsit a combokat.
A provanszi fűszerkeverék lelke a tájegységre jellemző fűszernövények összjátéka, melynek különlegessége a levendula virág, amely megkoronázza, illetve megkülönbözteti más, mediterrán fűszerkeverékektől. Ugyanakkor az a véleményem, hogy ennek híján is nagyszerű provanszi sülteket készíthetünk. Nekem szerencsém volt, mert nem régen kaptam egy kis csomaggal egy kedves gasztroblogger társamtól, ha nem lett volna készleten, akkor egyszerűen kihagyom.

Hozzávalók 6 adaghoz:

6 nagyobb, sütni való csirkecomb
1 fej fokhagyma héjasan gerezdekre bontva
1 ág rozmaring
1 csokor friss kakukkfű
1 babérlevél
durvaszemű tengeri só és frissen őrölt bors
1 dl száraz vörösbor

Provanszi fűszerpác:

1-1  teáskanál morzsolt oregánó, bazsalikom és borsfű (csombor)
½ - ½ teáskanál morzsolt tárkony és levendulavirág
1 evőkanál méz
1 evőkanál frissen facsart citromlé
4 evőkanál olívaolaj

Ha nincs friss kakukkfű és rozmaring készleten, akkor 1-1 teáskanál morzsolt fűszerrel egészítjük ki a fűszerpácot.

Zöldségkeverék: cukorborsó, barna csiperke, répa, sonkahagyma.

A csirkecombokat sóval, borssal fűszereztem, majd szilikon ecsettel alaposan megkentem a fűszerpáccal. 1 órán át cserépedénybe fektetve pácoltam.
200 C fokra előmelegített sütőbe toltam és 20 percig pirítottam. Hozzáadtam a fokhagymát és fűszernövényeket, aláöntöttem a bort és 180 C fokon 40 perc alatt puhára pároltam. Ismét 200 C fokra erősítettem a hőt és 10 perc alatt ropogósra pirítottam a combokat.






A combokat kivettem a cserépből és melegen tartottam. A visszamaradt pecsenyelevet leszűrtem és a héjából kinyomkodott sült fokhagymavelővel elkevertem. Serpenyőben, magas tűzön felére forraltam a pecsenyelevet és a csirkecombok mellé tálaltam.

Közben kevés vajon roppanósra pörgettem a konyhakész zöldségeket, majd tálaláskor meglocsoltam a pecsenyelével. 




Nincs mit ragoznom, több mint nagyszerű vacsora volt. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails