Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. július 5., csütörtök

Omlós marha stefánia pecsenye - vele sült, vajas és párolt zöldségekkel, mártásával






Sokkal több és többféle marhahúsból készült ételt kellene fogyasztanunk. Egyrészt, mert a marhahús nagyon finom, másrészt, mert egészséges, harmadrészt pedig azért, mert a csirke és sertésételek hétköznapi egyhangúságát érdemes néha megtörnünk hal, birka/bárány és borjú/marha ételekkel.

Ugyanakkor a marhahús nagyságrendekkel drágább húsféle, mint a csirke vagy a sertés, illetve lényegesen hosszabb időráfordítással elkészíthető, mégis azt kell, hogy mondjam, hogy mindenféleképpen sort kell rá keríteni, ha nem is minden nap borjú vagy marhaételt készítünk.

Ez az omlós marha stefánia 7, azaz hét órán keresztül készült, igen, ennyi idő kellett ahhoz, hogy a hús puha, omlós és ízletes legyen. Mindent el lehet készíteni gyorsabban is, de éppúgy, ahogyan az igazi békebeli kenyérhez természetes kovász és 7-8 órányi idő szükséges, úgy az omlós marhasült sem villámháború, ha a legjobbat akarjuk egy szép darab marhahúsból kihozni.

Nem bonyolítottam túl, zöldségeket vágtam össze és fűszercsokrot készítettem: új sárgarépát és fehérrépát, paradicsomot, paprikát, új főzőhagymát és fokhagymát valamint két rozmaring ágat, kis csokor petrezselyem zöldet és egy babérlevelet készítettem össze.

A két darab marha stefániát sütés előtt alaposan sóztam, borsoztam (frissen őrölt sóval, borssal) és vastagaljú, forró serpenyőben fokhagymás olívaolajon elősütöttem minden oldalán. Csak kérget sütöttem rá, hogy a nemes ízek és szaftok belül maradjanak a hosszadalmas sütés folyamán.

A zöldségágyra helyeztem, 2 dl fehérbort öntöttem alá és cserépben, lefedve 4 órán át sütöttem 95 C fokra előmelegített sütőben. Ekkor kihalásztam belőle a sárgarépa karikákat, mert ezeket már a körethez szántam, illetve nem akartam, hogy a mártásában hagyva vadas marha feelingje legyen.
További 3 órán át sütöttem a pecsenyét 160 C fokon, lefedve.

Deszkára emeltem a húsdarabokat, fóliával lazán letakarva pihentettem majdnem fél órán át.
A visszamaradt zöldséges szaftból a fűszercsokrot eltávolítottam, majd egyszerűen turmixoltam és mártásos tálba öntöttem, melegen tartottam. 












Francia krumplipüré is készült a fejlődő szervezetek részére, a szelektív étkezést követő családtagoknak pedig különböző zöldségek. Gőzben párolt brokkoli, vajas zöldborsó és csemegekukorica készült a már korábban félretett pecsenyével sült sárgarépa mellé.

Igazából zöldbabbal lett volna az igazi, de az előző napokban főztem több, zöldbabos ételt, így most egyéb zöldségvariációkra esett a választásom. A Wellington bélszínhez is rendszerint zöldbab köretet készítek.

Lehet pfújjogni az amerikai konyhát, de tény, nem hiába tálalják ők is a marhasülteket zöldbabbal, kukoricával, borsóval és természetesen krumplipürével, mert szerintem is zseniális ez a párosítás.

Egyszerű, hétköznapi konyhát vezetek, ahol nem törekszem arra, hogy fából vaskarikát főzzek és azt magazinfotózásra való tálalásban körítsem. Csakis finoman és egyszerűen. Mert ez mindig osztatlan sikert arat a családban, ahogyan ez az omlós marha stefánia pecsenye is. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails