Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. október 24., hétfő

Sertésburger a javából: zöldfűszeres fasírtpogácsa szalonnás-lilahagymás kalácszsömlében, lilahagymás raitaval




Éljenek a rövid bejegyzéscímek! :)
Bár már minden elemét bemutattam külön-külön ennek a sertésburgernek, mégsem szívesen hagynám ki, hogy az összeállítás ne szerepeljen külön posztban.
Ha van magyaros ízlésvilágra kihegyezett szendvicsféle, akkor ez szerintem az. Persze minden részletében van valami újszerű, a végeredmény pedig igazi ízorgia, és valljuk be, hogy roppant mutatós is. A kisfiam és én közösen osztjuk a véleményt, hogy konyhai ténykedéseim történetében ez az egyik legfigyelemreméltóbb műalkotás, amely ad-hoc kikerült a kezeim alól.
Ahogyan már a fasírtburgerről szóló bejegyzésemben említettem, egy szimpla fasírt vacsora volt a kétféle szendvics kompozíció kiindulópontja. Akkor vett a végkifejlet fordulatot, amikor egy adag hamburgerzsömlét bedagasztottam. A zöldfűszerekkel gazdagított fasírtmasszából húspogácsák lettek, az első verzióhoz pedig mézes-mustáros szószt kevertem.
A fasírtmassza és a mézes-mustáros szósz receptje itt található.
Alig több mint felét használtam fel a fasírtmasszának, már akkor elhatároztam, hogy nem fagyasztom le, hanem harmadnap ismét burger lesz. Ez esetben nem 10 dkg-os, hanem 8 dkg-os húspogácsákat készítettem, és ugyancsak kontakt grillen sütöttem meg.

Ekkor készült az őszi kalácskenyerem, szalonnával, lilahagymával, friss dióval és fűszerekkel dúsítva. A tésztából formáztam két hamburgerzsömlét is. Ekkor kétféle zsömle is készült.

Az őszi kalácskenyerem és hamburgerzsömlék receptje itt található.



Ehhez a zsömléhez valami egészen más szósz illett, így készült a lilahagymás raita, melyet már számtalan ételhez kevertem. Akit érdekel, hogy milyen ételekhez, bíztatom, hogy keressen rá a keresőben. Az alapmártás egyébként az indiai konyhából ered. Indiai tzatzikinek is szoktam hívni.

Hozzávalók fél liter lilahagymás raitahoz:
4 dl görögjoghurt
1 evőkanál jóféle extra szűz olívaolaj
1-2 gerezd fokhagyma (ízlés szerint)
1 teáskanál szárazon pirított római kömény frissen őrölve
1 teáskanál só
1 közepes fej lilahagyma apró kockára vágva
Érdemes a mártást előre behűteni legalább egy órára. (Ennek a mártásnak a maradékát használtam fel a legutóbbi héjában sült, töltött krumplihoz:)


A zsömlét kettévágtam, az alapra bőven mártást kanalaztam, megraktam karikára vágott csípős zöldpaprikával, majd befedtem a grillezett húspogácsával.





A füstölt sajtos-lenmagos zsömlék is hasonló sorsra jutottak ...





Egy adag ebből a sertésburgerből felér egy komplett vacsorával! Érdemes elkészíteni!
Korábbi hamburger receptjeim közé is érdemes bepillantani!

2 megjegyzés:

  1. Fantasztikus burgereket gyártasz

    VálaszTörlés
  2. Szóhoz nem jutok!Viszont most reggelire szívesen elfogyasztanék belőle egyet!Imádok hozzád jönni!:-)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails