Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2010. október 28., csütörtök

Maradék paprikás csirkemellel töltött palacsinta tejszínes-kakukkfüves kucsmagombával








Ez egy előre eltervezett újrahasznosítás, hiszen nem a maradékon gondolkodtam el, hogy mire is fogom felhasználni, hanem az eredeti étel, a paprikás csirke mennyiségét bővítettem annyival, hogy másnap töltött palacsintát készíthessek belőle.
A másnapos, maradék pörköltek és paprikások nagyszerűen hasznosíthatóak. Az ízek tökéletesen összeérnek, a borjúpörkölt maradékból akár két napig is szoktam újabb ételeket alkotni. Ezért mindig jó nagy adagot készítek belőle.
A paprikás csirkéből a két mellét szántam a palacsintához, kiemeltem a mártásból, durvára összevágtam, és kevés mártással locsoltam meg.
Sós palacsintát sütöttem, a csirkemell pépet ebbe töltöttem bele.


Önmagában is megállta volna a helyét a saját mártásával, de én meg szerettem volna bolondítani valami finomsággal.
A kucsmagomba méltánytalanul keveset alkalmazott gombaféle, véleményem szerint vetekszik a vargányával, és a rókagombával. Rendkívül ízletes, különleges a textúrája, könnyen, egyszerűen elkészíthető, igaz csak néhány hétig van szezonja tavasszal, de én évek óta bevásárolok belőle és lefagyasztom. Idén majdnem háromkilónyit fagyasztottam le, 20-30 dkg-os kiszerelésben.
Mielőtt felhasználom, hagyom a gombát felengedni, papírtörlőn leitatom, és máris konyhakész állapotban van.
Fehérhagymát apró kockára vágtam, nagy adag vajban megpároltam, sok friss kakukkfű levélkével. Hozzáadtam az egész kucsmagombákat, sóztam, borsoztam és mindössze néhány percig együtt pároltam. Adtam hozzá még friss kakukkfű levélkéket, melyek ebben a fázisban még markánsabb fűszerezést kölcsönöztek a gombának. Felöntöttem zsíros tejszínnel, és éppen csak összeforraltam. Levettem a tűzről, és hozzáadtam egy darabka hideg vajat, ettől fényes, és még krémesebb lett a mártása.


A ferdén keresztbe vágott töltött palacsintákat meglocsoltam a paprikás mártással, a tejszínes kucsmagombát pedig mellé kanalaztam.
Kellemes, és különleges volt az összhang, a hagyományos töltött palacsinta ezzel exkluzivitást nyert.





Szándékosan nem neveztem el az ételt hortobágyi palacsintának, hiszen a hortobágyi palacsintát, azt borjúpörkölttel készítjük. Nehéz határt vonni, hogy mi fér bele egy elnevezés újrahasznosításába, talán ez a palacsinta még csirkepörkölttel is beleférne.
De kakukkfüves, tejszínes kucsmagombával már szerintem, nem:-)

3 megjegyzés:

  1. Skandikamera: remélem, hogy így már tetszik:-) van benne zamatos kucsmagomba, és sok kakukkfű!
    Így külön sokkal, de sokkal ízletesebb és izgalmasabb volt!

    Nagyon, nagyon finom lett, a kisfiam azt mondta, hogy finomabb volt mint a csokis palacsinta:-DDD

    Beus: felétek is divatos a sós palacsinta? már a tájjellegre gondolok. A hortobágyi palacsinta errefelé nagyon népszerű......lehet, hogy olyan mint a slambuc......
    Megkaptam a tökéletes panír "receptjét", majd leírom, állítólag csak libazsír jó hozzá. Majd kifejtem.

    Spájzcetli: kár, hogy tegnap nem jártál erre.....:-(

    Sziasztok, remélem holnap beszélünk!

    VálaszTörlés
  2. Jukka! Kerülj már elő Te is, és meséld el merre jártál......!
    :-)

    VálaszTörlés
  3. Tetszenek a bejegyzéseid és a sok finom, ötletes étel!A kucsmagomba nekekm is nagy kedvencem, szerintem is vetekszik a többivel, bár mindenik a maga módján nagyon finom, de ez különösen!
    Üdv, Judit.

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails