Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2010. november 10., szerda

Klasszikus szendvicsek chorizo szalámival, feketeerdei és pulykamell sonkával, lágy kecskesajtkrémmel, snidlinges tojáskrémmel









A szendvicsvarázs sorozat első részében a klasszikus szendvicsekből készítettem egy tállal. Egyszerűnek mondható szendvicseket készítettem, a minőségi alapanyagok és a szemrevaló díszítés teszi kívánatossá, ugyanakkor rendkívül ízletessé a legegyszerűbb szendvicseket is. Pusztán nüansznyi pluszt alkalmaztam ez esetben, újabb szemgyönyörködtető szendvicstálat kaptam, néhány alapanyag továbbgondolásával.
Nem csak a feltétek, hanem a krémes alapanyag is számtalan variációs lehetőséget kínál, én most lágy kecskesajtkrémet, és a klasszikus tojáskrémet egy kis snidlinggel megfűszerezve használtam. A kecskesajtkrém ízvilága kiváló összhangban van a feketeerdei sonkával, a chorizo és a pulykamell sonka pedig a selymes tojáskrémmel, mely a snidling által még pikánsabb lett.
Jelen esetben francia kecskesajtkrémet használtam, de lágy kecskesajtból egy kis natúr krémsajt, vagy vaj, esetleg tejföl felhasználásával magunk is előállíthatjuk.
A tojáskrémet ugyanúgy készítettem, mint legutóbb, kb.10 dkg cottage cheese, 4 főtt tojás, egy evőkanál Lurpak vaj, só, frissen őrölt színes bors, és egy evőkanál apróra vágott snidlinget adtam hozzá. A cottage cheese helyett Philadelphia sajtot, créme fraichét, mascarponét is használhatunk. A lényeg mindig az, hogy mi van a hűtőnkben, és a fantáziánkban. Ha gondolatban megízleljük a hozzávalókat, akkor, mint egy egyszerű számítógép, az ízlésünk hozzárendeli az egyik alapanyagot a másikhoz. Nekem nagyon jól működik, érdemes kipróbálni.

Díszítésként fürjtojást, sörretket, piros és zöld kápia paprikát, újhagymát, friss uborkát, és fodros salátát használtam. Nagyon friss kovászos kenyeret szúrtam ki fánkszaggatóval a chorizos szendvicsekhez, itt az alakiság nekem így adta magát. A feketeerdei sonkás szendvicshez is a kovászos kenyér passzolt, ez esetben használhattam volna svájci, vagy mediterrán rusztikus kenyeret is. A pulykasonkásat pedig fehér szendvicskenyérre terveztem, amit keresztben kettévágva még csinosabb szendvicseket kaptam.

Egy kis fantázia torna, és a szendvicstál különböző színek, formák, és ízek nagyszerű arzenálját sorakoztatta fel.
Ha egy ilyen szendvicstálat a családunknak, vagy vendégeinknek feltálalunk ne is számítsunk maradékra!









21 megjegyzés:

  1. Hú, ebből egy egész tálca jöhet! :)

    VálaszTörlés
  2. Hú itt is - méghozzá hú de milyen éhes lettem...

    Csodálom, hogy volt türelmed a fürjtojással bibelődni.

    :-)

    VálaszTörlés
  3. Most reggeliztem: csontlevest töltött káposztával (levéltelen, pontosan).

    VálaszTörlés
  4. Skandi, nem lehet Nálad kommentelni...

    VálaszTörlés
  5. Bea, Te is észrevetted? Három kommentet küldtem el reggel (a másodikat apportírozni az elsőt, a harmadikat reménykedve…) és még mindig semmi!

    NeVaMeSza - ezt most inkább el sem olvasom - illik ebéd után éhesnek lennem?? :-P

    VálaszTörlés
  6. Mormogi, igen. Szegény Skandi már biztosan a fejét fogja. Több, mint bosszantó.

    Nevamesz pedig hízókúrára fogott bennünket. Nem tudom, mit kéne tenni ellene :)
    Van tipped?

    VálaszTörlés
  7. Padparadsa: ....fényposta?....:-)))

    Skandi: ....a természet efféle gyöngyszemeivel érdemes bibelődni:-)....

    Beus: ...ezt a reggelit még én sem tudom überelni!...:-)))

    VálaszTörlés
  8. Most látom, hogy - újabb kísérletem összes eredményeként - ez a szöveg olvasható:

    "A hozzászólás elküldése sikerült.
    Hozzászólásod előzetes moderáció után jelenik meg."

    Hogy mit tegyünk? Én mindenesetre nem nézek oda és menek haza - hátha akad valami étek a ládafiában :-)

    VálaszTörlés
  9. Mormogi Papa: ...én is most kommenteletem...volna....írtam Neki egy mailt Júlia álnéven, erre biztosan reagál...:-DDDDDDD

    VálaszTörlés
  10. ...itt hagysz minket?..Ó be kár...:-(((((((((

    ...hát igen, itt csak virtuálisan tudom kínálgatni a vendégeimet...:-(((

    VálaszTörlés
  11. Beus: ...az evés nem hízlal, hanem táplál...:-)))
    ...nyissak erotikus blogot, hogy megfeleljek? ...akkor meg az lenne a baj...:-)))))))))

    VálaszTörlés
  12. Északon a helyzet változatlan :-(
    Most már vacsoráztam is - és megint éhes vagyok. Ez még akkor sem normális, ha vasárnap kihagytam az ebédet-vacsorát. Illetve ebédre csak levest ettem. Nem volt szándékos, így alakult. Akkor nem is volt vele gond - most jönne a "böjtje"? :-)
    Előtte a szállóban jól tartottak minket (félpanzió, két éjszaka, 45 óra, amit ők nem átallnak három napnak hívni ;-), leginkább a bőséges meleg vacsora lehet a ludas! Ültetett állófogadás jelleggel :-)
    Ami engem illet, én rendesen nem eszem meleg ételt este. Tudom, van, akinek a vacsora a forró levest jelenti - bőséges belevalóval.
    De az nem én vagyok :-)

    VálaszTörlés
  13. Megjöttem, köszi szépen a figyelmeztetést, fogalmam sem volt, mik történnek a blogom háta mögött :-)

    VálaszTörlés
  14. Elvoltam, munkahelyi csoportépítésen, boule petanquet játszottunk egy stockholmi pincében, kajával, piával. Kiderült, hogy valamikor még versenyeztem is a vasgolyóbisokkal, ennek köszönhető, hogy a háromfős csapatom nyerte a fődíjat - egy ingyen estét. Ha visszatalálok még egyszer :-)

    VálaszTörlés
  15. Akkor Skandikamera helyett is közlöm:
    RENDBE JÖTT, sikerült beírnom!
    Ennek örömére el is megyek pihegni.

    VálaszTörlés
  16. Izgalmas, kedves (felteszem) Skandi!
    A Pétanque (Jeu de Boulle, teremben Bowls) izgalmsa, főleg néhány Pastis után :-)
    Jegelt változata a Curling. Csak ott nem vetik el a "malackát" (cochonnet). A cél ott festve van. De a továbbiak - a dobások számától eltekintve - hasonlóképpen folynak. Igaz, a tekekövet nemigen tanácsos "ejteni" a többi közé :-)))
    Gratula a győzelemhez - valaki tán tudja a műintézmény nevét... :-P

    VálaszTörlés
  17. Én voltam, köszi a gratulációt :-)))

    Persze, hogy tudja/tudjuk, de a város másik végén van :-(

    Skandi

    VálaszTörlés
  18. Jó éjt Nektek és nekem is :-) sziasztok holnapig.

    VálaszTörlés
  19. Csak beugrottam nyálat csorgatni, aztán fordulok be alukálni, de nagyon guszták ezek a szendvicskék, az meg külön jó dolog, hogy van hova menni, ha valami nem a rendeltetése szerint működik... :)))
    Jó éjt Nektek!

    VálaszTörlés
  20. Mormogi Papa, Skandi: ...én csak most érkeztem, de boldog vagyok, hogy a nehézségek közepette felajánlhattam szerény hajlékomat a kibeszélésére!:-))))

    ...nem érkeztem későn, mert a többihez úgysem tudtam volna hozzászólni!
    :-DDD

    Skandi: gratulálok, remélem visszatalálsz...:-)

    Holnaptól helyre áll a rend, ez azt is jelenti, hogy találkozunk!

    Jó éjt mindenkinek!...szép álmokat!:-)))

    VálaszTörlés
  21. Legyetek jók, mint egy illemtudó kollégista, aki tízkor álomra hajtja a buksiját és reggel hat húszig mormol, felőlem horkolhat is. Nem éri betegség, baleset, tűzvész és szerelmi bánat - vagyis fáradt nevelőjét munka és izgulnivaló nélkül hagyja :)))

    Álmodjatok szépeket!

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails