Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. november 29., kedd

Egyszerű étcsokoládés bonbonok paradió morzsával






Csak tátom a számat egy-egy világhírű bonbon műhelyt is meghazudtoló bonbon költemény láttán a blogokon. Csak gratulálni tudok, aki ilyen nagyon ügyes és türelmes, azt hiszem, én nem ez a típus vagyok. Még lehetek. Akkor beiratkozok valamelyik professzionális házi műhelybe.

Mivel nálunk a reggeli, ebéd, vacsora áll az étkezés fókuszában, az édesség és desszertgyártás csak a második helyre kerül, illetve annyi időt tudok rászánni, ami az ételkészítés után marad. Azért készül nálam egy-két szép, igényes édesség, sütemény, desszert, úgyhogy nem hiszem, hogy szégyenkeznem kellene.

Legutóbb például sablé diamant készült, vaníliás vajas keksz. Választékbővítés gyanánt megtöltöttem étcsokoládés ganache-al, azaz étcsokoládé krémmel. Valami olyasmit szerettem volna bemutatni, hogy házilag is készíthetünk egyszerű, de igényes édességet különösebb macera nélkül, valódi alapanyagokból, adalékmentesen.

Az étcsokoládés ganache-ból kifejezetten nagy adagot készítettem, mert szerettem volna ha marad belőle néhány egyszerű bonbonhoz. Nagyon finomnak bizonyult ez az étcsokoládé krém, az állaga is nagyszerű lett. Szobahőmérsékleten sem folyik el, mégis krémes és nagyon ízletes. Ebből, minden nagyobb macera nélkül újabb édesség sikeredett.

Egyszerűen kis bonbonokat nyomtam belőle zsírpapírra és megszórtam gömbölydedre őrölt paradió morzsával.

A csokoládé krémet szobahőmérsékleten hagytam krémesre melegedni, hogy szépen ki tudjam nyomni a nyomózsákból. Amikor megszórtam a paradió morzsával, akkor betettem a hűtőbe megdermedni. Természetesen dióval, mandulával, mogyoróval is készíthetjük, nekem most paradió volt kéznél.









Egy óra múlva már kínáltam. Tizenegynéhány bonbonra való csokoládékrémem maradt, hamar elkapkodták. Már vannak is újabb ötleteim, hogy legközelebb hasonló alappal milyen új bonbonokat gyártok majd a családnak.





4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Amilyen egyszerű, annyira finom lehet! Szívesen megkóstolnám :)

    Tetszik a blogod, nagyon szép :)

    VálaszTörlés
  2. Látom nálad is elindult:-))
    Majd nem lehet abbahagyni:-))
    Nagyon klassz!:-))

    VálaszTörlés
  3. No para, ez beválik :-) Gondolom, ami "mellément", az se veszett kárba :-)

    VálaszTörlés
  4. Adél (Afraa): Egyszerű, de nagyszerű! :)

    Isten hozott nálam, remélem kedvedet leled a nézelődésben, főzőcskézésben. Velem! :)

    Geszti: IGEN! Csak sokára leszek mester, mint te, de nem veszett fejsze nyele! :)) Legalábbis remélem! :D

    Mormogi Papa: :)))

    Már másnap belesült egy másik kekszbe ... a másik keksz pedig már emésztés alatt! :D

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails