Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. október 14., vasárnap

„Fajita” sült csirkecomb pirított zöldségekkel – karcsúsítás élvezettel






A kisfiam azt mondta nekem nem régen, hogy olyan nagyon finom csirkecombot adnak ebédre az iskolában, hogy csak, na. A menzás paradicsomleves és a sült csirkecomb a suliban a kedvence. Elképzelni nem tudom, hogy milyen a menzás ételek minősége manapság, minden esetre az étlap, amiről választ, az változatos és hangzatos. Végeredményben a lényeg az, hogy nagyobb számban ízlik neki, mint amennyit egyáltalán nem hajlandó megenni.

A múlt héten nem volt egy napot iskolában, és mondta, hogy sajnálja a finom csirkecombot, mert az lenne ebédre. Gondoltam, mégsem maradjon ki a gyermek a jóból, sütöttem én neki egy egész tepsivel, azaz cserépedénnyel.

Nagyon ki akartam tenni magamért, hogy nehogy szó érje a ház elejét. Gondolkodtam, hogy milyen íz világra fűzzem fel, hiszen valljuk be, csirkecombot sütni, azért nem tartozik a legnagyobb kihívások közé, mindössze legyen jóízű, szaftos, omlós, a bőre pedig ropogós.
Biztosra akartam menni, így kevertem egy adag fajitas fűszerkeveréket, ugyanis azzal még életemben nem sültem fel.
3 egész és 4 alsó comb volt készleten, ezzel gazdálkodtam.

Ugyanúgy pácoltam a combokat, mint a csirkemellet a fajitas-hoz. 2 púpozott evőkanál faitas fűszerkeveréket elkevertem 2 csapott teáskanál sóval, 4 evőkanál olívaolajjal, és fél lime levével, de a citrom is éppoly megfelelő lett volna. Ezzel a páccal körbeecseteltem a combokat és cseréptálban elhelyeztem őket. Egy órán át pácolódtak a combok, majd betoltam a 200 C fokra előmelegített sütőbe.
30 perc pirítás után visszavettem a hőt 180 C fokra, aláöntöttem 1,5 dl száraz fehérbort, és 30 perc alatt omlósra pároltam a combokat, fedetlenül.
Végül 15 perc alatt felpirítottam 200 C fokon, és tálaltam.





Közben elkészítettem a zöldségköretet. Csiperkét, kápia paprikát, olasz édes és ropogós hagymát szeleteltem és cukorborsóval együtt, kevés olívaolajon, magas hőn, vastagaljú serpenyőben néhány perc alatt roppanósra forgattam őket.

Jázminrizst is főztem a nem szelektíven étkező családtagoknak, amit a sült csirkecombok mesés szaftjával öntöztem meg.





Óriási sikere volt a fajitas sült csirkecomboknak. Valahol vágytam rá, hogy elhangozzon a mondat: ez a sült csirkecomb még attól is sokkal finomabb, mint az iskolában!

Esküszöm, nem a versenyszellem, mindössze az alulmaradástól való félelem vezérelt. Ez esetben (is) sikerrel jártam, úgyhogy megtartom a receptet! :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails