Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. október 17., szerda

Zöld csirkecurry roppanós zöldségekkel – naan kenyérrel








Mostanában „rákattantam” az ázsiai curry ételekre. Nem olyan régen mutattam be egy nagyszerű, vörös sertéscurry levest:

Ázsiai ihletésű sertésragu leves – vörös curryvel, kókusztejjel


Azóta minden héten készül egy-két curry étel, alaposan le vagyok maradva a bemutatásukkal. Most a legutóbbi és egyben egyik legízletesebb formációt szeretném bemutatni.
Imádom a nemzetközi konyhát, de tény, a nemzetközi ételek a sajátosságuknak megfelelő alapanyag igénnyel rendelkeznek. Azért lehet ezt is okosan kezelni, ugyanis le lehet szűkíteni optimális szintre a kurrens alapanyagigényeket. Ezért van az, hogy nálam sok fúziós étel van jelen, én nem egy-egy autentikus spanyol vagy indiai, thai vagy olasz ételt akarok elkészíteni, hanem a nemzetek konyháinak ihlető erejéből táplálkozva finomakat főzni a családomnak a hétköznapokban. A változatosságról nem is beszélve.
A zöld curry pasztát és a kókusztejet a „sarki” ázsiai fűszeresnél vettem, a Metroban és az Intersparban pedig rendszerint kapható cukorborsó, ceruzabab, bébi kukorica, vagy siitake gomba, melyek azért meghatározóak, ha ázsiai ételeket tervezek. Ugyanakkor egyes esetekben nem átallom a siitake gombát mondjuk csiperkére cserélni, vannak családtagok, akik az utóbbit például jobban is kedvelik ezekben az ételekben. Ráadásul a maradék zöldségekkel – ceruzabab, cukorborsó - pedig kiegészítem egy-egy másik étel köretét, ezzel különlegesebbé és még színesebbé téve azokat:

„Fajita” sült csirkecomb pirított zöldségekkel – karcsúsítás élvezettel


Omlós fehérpecsenye steak ötborsos hagymamártással – roppanós zöldségágyon, szalonnás babrőzsével


Visszatérve a zöld csirkecurryre, amilyen egyszerű, olyan nagyszerű étel. Ráadásul ultra egészséges.

Hozzávalók 4 adaghoz:

50 dkg csirkemell filé vékony csíkokra vágva

Összesen 70 dkg zöldség vegyesen: cukorborsó, piros kápia paprika, újhagyma, sonkahagyma, ceruzabab, csiperke.

2 evőkanál zöld curry paszta
2-3 evőkanál kókuszolaj
hüvelykujjnyi friss gyömbér és két gerezd fokhagyma lereszelve
3 dl kókusztej

Kevés kókuszolajon előpirítottam a felvágott, konyhakész zöldségeket, majd a serpenyőből kiöntve félretettem. Egy mozdulattal áttöröltem a serpenyőt és már pirítottam is benne kókuszolajon a csirkemell csíkokat. Végül sóztam, átkevertem, és öntöttem a zöldségekre. A csirkemellet több adagban sütöttem, ez fontos, ahhoz, hogy ne főjön, hanem piruljon.
Megint kitöröltem a serpenyőt, és kevés kókuszolajon megpirítottam benne a curry pasztát, amihez végül hozzáadtam a reszelt gyömbért és fokhagymát, még párszor átkevertem és felöntöttem a kókusztejjel. Felforraltam és hagytam kicsit rotyogni, hogy jól feloldódjanak benne a fűszerek, majd sóval ízesítettem, Visszatettem bele a melegen tartott húst és zöldségeket majd addig rotyogtattam a curry alapban, míg a zöldségek roppanósra nem puhultak benne. Semmiképpen nem szabad túlfőzni a zöldségeket, mert kifejezetten rosszat tesz neki. Ráadásul még finomabb a curry újra melegítve, ha kicsit is túlfőzzük a zöldségeket, akkor az újramelegítéskor nagyjából élvezhetetlenek lesznek. 











A kisfiamnak és magamnak naan kenyérrel, a lányomnak és a férjemnek jázminrizzsel tálaltam. Közepesen csípős, kiváló ízű és zamatú étel, mely az összetevőkből adódóan nagyon, de nagyon egészséges.


Mostanában több ázsiai ihletésű étel is bemutatásra kerül nálam, úgyhogy érdemes lesz visszatérni! 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails