Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. november 25., vasárnap

Mozzarellával és aszalt paradicsommal „duplán vasalt” tanyasi csirkemell olaszos kevert salátával




Nem ment könnyen a főcím meghatározása, hogy nagyjából körbe tudjam írni, hogyan is készült ez a finomság. Igen kreatív korszakomat élem, számtalan újdonság került ki a kezem alól mostanában a konyhában.

A kiindulópont a számtalanféle pácolással bemutatott ropogósra vasalt csirkemell és csirkecomb filé receptem volt. Amikor 10 perc leforgása alatt szeretnénk első osztályú ebédet vagy vacsorát készíteni - akár egy főre! - akkor nem létezik jobb megoldás, mint bedobni a kontaktgrillbe egy- két szelet pácolt csirkemell vagy csirkecomb filét, 8-10 perc alatt - a bőrét ropogósra sütve, míg a hús, omlós és szaftos marad – elkészíteni és egy, a pácolás jellegéhez passzoló salátával, vagy más egyszerű körettel feltálalni. 
A szelektív étkezésről szóló rovatomban számtalan ilyen vasalt csirkeétel sorakozik.

Hirtelen ötlettől vezérelve most úgy döntöttem, hogy úgy filézem ki a csirkemellet, hogy egészben maradjon, és 4 főre két egész, filézett csirkemellet duplán "vasalok" a kontaktgrillben. Egyből adta magát, hogy akkor már töltelék is kerül a csirkemellek közé.

Hozzávalók 4 főre:

2 egész tanyasi csirkemell filé (60 dkg)
1 gombóc - 10 dkg mozzarella
3-4 dkg apróra vágott szárított paradicsom
3-4 bazsalikomlevél
1-2 dkg frissen reszelt parmezán
só, frissen őrölt bors, morzsolt oregánó és úgy 2 evőkanál olívaolaj a pácoláshoz, fűszerezéshez

10 dkg olasz salátakeverék
12 db koktél cseresznye paradicsom
parmezánforgács


A csirkemell filézéshez adnék ötletet, ugyanis ehhez az ételhez bőrös, csontos csirkemellet érdemes vásárolni. Először a villacsontot emeljük ki - ezt egészben sült csirkénél is érdemes elvégezni, és akkor csodásan szeletelhető a sült csirke – majd két oldalról fejtsük le a mellet a csontról.








Alul-felül fólia alatt klopfoljuk egyenletesre a csirkemellet, majd pácoljuk be. Most egyszerűen oregánós pácot kapott a csirkemell. Sóztam, frissen őrölt borssal megszórtam, majd morzsolt oregánóval elkevert olívaolajjal átkentem a melleket.
A bőrével lefelé, fóliával bélelt deszkára tettem az egyik mellet és leraktam rá mozzarella szeleteket. Összesen 10 dkg mozzarellát használtam fel. Megszórtam bőven szárított paradicsom morzsával és összevágott friss bazsalikomlevéllel, majd frissen reszelt parmezánnal. Ráfektettem a másik csirkemellet úgy, hogy a bőre felfelé legyen.

Kontaktgrillben 10-12 percig sütöttem, míg a bőre ropogós lett, a húsa pedig teljes mértékben kifehéredett.










Egyszerű salátát kínáltam mellé: olasz saláta keveréket (lollo rosso, bébi spenót, rukkola) félbevágott koktél cseresznyeparadicsommal és parmezánforgáccsal. A salátához most egyszerűen csak balzsamecetet és olívaolajat kínáltam.
A ropogósra sült, gigantikus, töltött csirkemellet deszkán pihentettem 10 percig, majd csíkokban felszeleteltem. 

Nagy rohanásban voltam, így a képek nem sikerültek a legjobban, de sebaj, szerintem a recept önmagáért beszél!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails