Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2013. október 25., péntek

Route 66 English muffin és tökéletes sült bacon






A Route 66 fantázianév nem tőlem származik, csak kölcsönvettem. Volt egy reggeliző-bisztró a Borsodi söröző helyén Debrecenben, igazi színfolt volt majd 20 évvel ezelőtt. Amerikai típusú reggeli ételek is voltak az étlapon, kedvencem volt a színes tojáslepény cheddar sajttal, kaliforniai paprikával, baconnal. 

Szenteltem is a saját Route 66 tojásrántottámnak egy bejegyzést:





Erre a témára felfűzve a Kiskifli étlapjára is írtam egy szendvicset, mely hihetetlen gyorsasággal toplistás lett: friss francia magvas baguette, majonéz, jégsaláta, ropogós bacon és cheddar sajt.

Még szép, hogy a kisfiam első számú kedvencévé vált ez a kompozíció, melyet jelen esetben átültettem angol muffin alapra.


English muffin (reggeli zsemle) alaprecept – egyszerű, nagyszerű




A ropogós sült bacont mindenki nagyon szereti a családban, a kisfiam nem szeretni, ha nagyon meg van sütve, de legyen ropogós, a férjem pedig mindig kéri, hogy jól süssem ki, nem szereti, ha zsíros marad. Gondoltam, hogy kikísérletezek egy olyan állapotot, ami mindenkinek megfelel.

Jelentem sikerült egy tökéletes változatot kifejlesztenem, ami ropog is, jól ki is van sütve, de marad is a baconből mutatóban, nincs összesütve.

A vastag aljú serpenyőbe pici olajat öntök és beleteszem a bacon szeleteket. Sistergésig hevítem, majd közepes lángra veszem és gyakran forgatva világosra, de ropogósra sütöm. Ugye milyen gyönyörű? De nem csak szép, finom is.




A bacon zsírjából leöntök, felforrósítom újra a serpenyőt és a félbevágott angol muffinokat megpirítom. A pirított zsemlére édes házi majonézt kanalazok, amit 5 perc alatt készítettem: a frissen kevert házi majonézhez egy kis porcukrot keverek és a házi majonézből máris édes majonéz lesz.

Házi majonéz és társai: tartármártás, aioli, mézes-mustáros szósz


A házi édes majonéz alapra salátaágy következik,erre fektetem a tökéletesen sült, ropogós bacon szeleteket majd vékony cheddar csíkokkal fedem be és megkoronázom a pirított zsemle másik felével.


Kedves háziasszony társaim, holnap reggel tessék időben felkelni és angol muffint dagasztani! 

A Route 66 angol muffin feltálalása után már csak az elismerést kell bezsebeli a családtól és lehet odatenni a húslevest ebédre …


A Route 66 angol muffinnal együtt készült a Benedek tojás, gondoltam ide is érdemes benézni:

Eggs Benedict – sous vide



4 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails