Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. február 16., vasárnap

New York bagel - a legjobb amerikai szendvics zsemle








Nem értem, hogy mostanában miért nem sütöttem bagelt, hiszen évek óta nagy kedvencünk:


Mindig van aktuális kedvenc. Nem is az az ok, hogy ráununk, hanem én unok rá mindig ugyanazt készíteni, így szerencsére mindig váltunk. Most bagelre. Fő a változatosság. J

Ha el kell helyeznem nehézségi fokban, akkor azt mondanám, hogy macerásabb, mint az angol muffin, de kevésbé precíziós, mint a hagyományos francia croissant, amit éppen a napokban "dobtam be". A francia croissant után már gyerekjáték volt összedobnom ezt a tálca New York style bagelt.

Többféle recept is létezik, én eddig nem ezt sütöttem. Kalácsosabb, könnyebb, nyugati-parti bagelt. Ez a New York bagel igazi kifinomult szendvicskenyér, én még csak nem is zsemlének hívnám. Sűrűbb és „rágós”. Nehéz bármihez hasonlítani, egyszerűen fantasztikus! J

Kívül ropogós és különleges "máz" sül rá, ettől „rágós”, belül pedig olyan, mint a kovászos kenyér. Az íze pedig fenomenális. 
Alig, hogy kisült, csak úgy tobzódtam a reggeli szendvicsek elkészítésében. Vacsorára pedig új arcát mutatta meg, kitűnő vacsora szendvicseket dobtam belőle össze. Ígérem, hogy egytől egyig mindet bemutatom! J

Hozzávalók 6 nagy bagelhez:

500 g kenyérliszt
2 g porélesztő
20 g só
1 evőkanál méz
2,5 dl víz        
 
1 felvert tojás a kenéshez

A szóráshoz különféle magvak: mák, szezámmag, lenmag, napraforgómag, tökmag, lapra vágott mandula.

A mézet feloldottam a vízben. A sót, élesztőt és a lisztet elkevertem. Hozzáadtam a lisztes keverékhez a folyadékot és összeállítottam a tésztát. Ha igényel még egy pici folyadékot, akkor egy csöppet adhatunk hozzá.
5 percig pihentettem, majd 3-4 percig dagasztottam. Megcsorgattam egy kis olajjal, lefedtem és 1 órára a hűtőbe tettem.
1 óra elteltével kivettem a hűtőből, 6 részre daraboltam és kis labdákat formáztam. A labdákból 25 cm hosszú rudakat sodortam, majd a tenyerem körül a két – vékonyabb – végét összenyomkodtam úgy, hogy a gyűrűformát megóvjam.
Sütőpapírral bélelt tepsire rendeztem a megformázott bageleket. Kevés olajjal megkent műanyag fóliával letakartam és egy éjszakára betettem a hűtőbe.

Másnap reggel azonnal kivettem a hűtőből, mert legalább 2 óra szükséges, hogy süthető állapotba kerüljön.
Úgy másfél óra elteltével bekapcsoltam a sütőt 260 C fokra. Legalább 30 percig érdemes a sütőt melegíteni sütés előtt.

Nagy fazékban vizet forraltam. Amikor felforrt 1 teáskanál sót és szódabikarbónát adtam hozzá. Két bagelt a vízbe engedtem és 1 percig főztem, majd megfordítottam 30 mp-re. Így tettem a maradék 4 bagellel is, kettesével. A hőkezelt bageleket visszatettem a bélelt tepsire.

Megkentem őket a felvert tojással és megszórtam a magokkal.

230 C fokra mérsékeltem a hőt és betoltam a tepsit a sütőbe. 18 percig sütöttem őket.










30 percig rácson hűltek, majd megszegtem őket a reggeli szendvicsekhez. Legközelebb erről mesélek … J







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails