Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. február 28., péntek

Házi KFC menü: csirkeszárnyak és csirkemell csíkok fűszeres-ropogós bundában amerikai káposztasalátával






Szerintem nagyon kevesen vannak, akik nem szeretik a rántott csirkét. Ez az eljárás eltér a hagyományostól, a csirke még szaftosabb, a bundája még ropogósabb, a fűszerezés pedig szabadon választott, lehet csípős, lehet cajun, lehet fajita, vagy Kentucky módra! J

Másfél éve készítettem először így csirkeszárnyakat, már akkor megállapítottuk, hogy fergeteges:

KFC - Korean Fried Chicken, azaz extra ropogós csirkeszárnyak


A napokban Pretzelburgehez készült csirkemell steak így, és mindent vitt! Még szép, hogy hamarosan terítékre került egy komplett ebéd formájában.

Pikáns Pretzelburger


Pretzelburger – a klasszikus



Majdnem 1 kg csirkeszárnyat és 40 dkg csirkemellet készítettem. A csirkeszárnyak hegyét eltettem máskorra, és még kétfelé daraboltam őket. A csirkemellet vékony csíkokra vágtam.
Most fajita fűszerezést kaptak, de egyszerűen chilipor, fokhagymapor, édes fűszerpaprika, bors fűszerkeverékkel is fűszerezhetünk, ha nincs kedvünk valami bonyolultabb fűszerkeveréket bekeverni. Ezzel az egyszerű keverékkel nem lehet mellényúlni. J

Elkészítettem az első panírt:

¼ csésze (4 evőkanál) kukoricakeményítő
½ teáskanál sütőpor
2 teáskanál finom só

Alaposan összekevertem és megforgattam benne a csirkerészeket. 1 órára hűtőbe tettem lefedve.

Közvetlenül sütés előtt előkészítettem a második panírt:

½ csésze (8 evőkanál) kukoricakeményítő                
½ teáskanál sütőpor
½ csésze (8 evőkanál) víz


Alaposan összekevertem és megforgattam benne a csirkerészeket és forró olajban 3-4 perc alatt ropogósra sütöttem.




Közben elkészítettem a káposztasalátát:

36 dkg vegyes, gyalult káposzta és répa keverék
1 fej édes hagyma vagy lilahagyma
4 evőkanál nádcukor
4 evőkanál fehér borecet
2 evőkanál olaj
2 dl házi majonéz


A cukrot, olajat, borecetet alaposan elkevertem, majd hozzáadtam az finomra vágott hagymát. Elkevertem és 5 percig hagytam, hogy összebarátkozzanak. Hozzáadtam a káposzta-répa keveréket és alaposan átforgattam. Végül elkevertem a majonézzel, alaposan összekevertem és 1 órára hűtőbe tettem, hogy összeérjen a saláta. 


A fiúk kaptak egy kis házi sült krumplit is hozzá, de egyre kisebb mennyiséget készítek, mert nem hiába találták ki a Kentucky rántott csirkét amerikai káposztasalátával, hiszen zseniális köztük az összhang! J




1 megjegyzés:

  1. Kedves Alexa Christi!
    Megcsináltama fenti recept alapján a csirkeszárnyakat. Finom lett, de sajnos a bunda egy része a lábas aljára ragadt, amiben sütöttem őket. Elég hígnak találtam a 2. vizes-keményítős panírt, és tényleg le is folyt a húsokról. Lehet, hogy több keményítőt kellene raknom bele? Vagy hogyan csinálhatnék "tapadósabb" panírt, vastagabb bundát?

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails