Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. február 26., szerda

Francia reggeli „tökéletes” rántottával







A franciák szinte mindenbe tesznek vajat vagy tejszínt/créme fraiche-t, lehet, hogy ezért imádom annyira a francia konyhát.
Sok átfogó szakácskönyv egyik alap fogása a tökéletes rántotta. Más, mint amit a hagyományos magyar konyhában megszoktunk, lehet, hogy éppen ezért érdemes kipróbálni. Semmi extra, csak mérhetetlenül krémes, annyira francia. Még szép, hogy nem hagytam ki a francia reggeliket is felölelő sorozatomból! J

Hozzávalók 1 adaghoz:

4 dkg vaj – 2,5 dkg az elhabart tojáshoz adva, 1,5 dkg a sütéshez
3 tanyasi tojás
1 evőkanál tejszín
Himalája só

Felolvasztottam a vajat, hozzáadtam a sóval és vajdarabokkal elhabart tojásokat és gyenge-közepes hőfokon folyamatos keverés mellett krémesre főztem. 6-8 perc. Szerintem inkább fő a tojás nem sül. 
Amikor még nagyon krémes, de már látszik, hogy „megfőtt” a tojás lehúztam a tűzről és elkevertem a tejszínnel, hogy azonnal megálljon a főzési folyamat, a rántotta krémes maradjon, ne szilárduljon tovább.
Azonnal tálaltam!


A reggelit természetesen frissen sült hagyományos francia croissant, francia baguette - elsőrangú vajjal bőven megkenve - és sárgabarack lekvár, kíséri,  természetesen házi. 

Nem tudom, hogy mi kellene még a boldogsághoz, ha egy ilyen reggelinek nekiülünk! J




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails