Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. február 21., hétfő

Chilis-koktélparadicsomos spagetti 15 perc alatt






A hétvégén disznótor volt, még másnap is a disznóságok maradtak terítéken. Húsnyársak is voltak a családi étlapon, most is éppen a pácban csücsülnek a húsok a holnapi vacsorához, így ma tésztát főztem.
A gyerekek kedvence a spagetti házi paradicsomszósszal, parmezánnal, bármilyen újítási próbálkozásom kudarcba fullad. A férjem nagyon szereti a csípős ételeket, tésztánál sincs ez másképpen. Ebédre ütöttem neki össze ezt a könnyű, friss és meglehetősen csípős tésztát.
A sült fokhagyma finom, fokhagymás olívaolaja még felhasználásra várt, most éppen jól jött. 2 gerezd apróra vágott fokhagymát, fél teáskanál morzsolt oregánót és fél teáskanál morzsolt bazsalikomot egy kis sóval, frissen reszelt citromhéjjal megpirítottam kb. fél dl fokhagymás olívaolajon. Hozzáadtam egy egész kimagozott, vékonyra szeletelt chilit, éppen csak átpirítottam együtt, máris adtam hozzá a félbevágott koktélparadicsomokat. Összesen 10 nagyobbat. Frissen őrölt borssal ízesítettem, és körülbelül 5 percig közepes lángon sütöttem.








Közben kifőztem a tésztát (20 dkg-ot). A leszűrt tésztát egy kis olívaolajjal megfényesítettem és máris tálaltam a csípős paradicsomos raguval és frissen reszelt parmezánnal..
A fenti mennyiség két adagra szól, de ez esetben a férjem kettő helyett kért.
Szerintem igazi férfi tészta, friss, csípős, könnyű, mégis laktató. Nálunk biztos siker.




További olasz ízek, egyszerű olasz ételek a konyhából itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails