Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. augusztus 17., szerda

Supplí al telefono fokhagymás spenótkrémmel, azaz egy olasz klasszikus, maradékból





A töltött pulykamell variációk után kétféle köretből is volt maradékom. A lilahagymás burgonya-flánból és a sáfrányos-petrezselymes rizsből is. Ezekből a maradékokból készült másnap ebéd. A sáfrányos rizst a Pulykamell csíkok fokhagymás-parmezános párizsi bundában petrezselymes-sáfrányos rizzsel bejegyzésem szerint készítettem.

A sáfrányos rizsből ezek a bundázott rizsgolyók készültek mozzarellával töltve. Egyébként bármilyen rizottóból elkészíthető, vagy rizottó rizsből készült, nem pergősre főzött rizsből.

A hideg rizst elkevertem egy egész tojással egy kis fej lereszelt fehérhagymával. Fagylaltos kanállal félgombócnyit vettem fel a kanálba, belenyomtam egy mini mozzarella golyót és kiegészítettem egész gömbnyire a kanálban a rizst. Rögtön lisztbe forgattam, majd megfürdettem sózott, elhabart tojásban, végül frissen őrölt kiflimorzsában hempergettem meg. Bő, forró olajban sütöttem ropogósra a bundát, közben pedig a sajt a golyó közepében szépen megolvadt.





A fokhagymás párolt spenót maradékát, melyet a Fokhagymás párolt spenóttal és mozzarellával töltött pulykamell burgonya-flánnal bejegyzésem szerint készítettem, egyszerűen összeturmixoltam, majd felöntöttem 1 dl tejszínnel és felforrósítottam, de nem forraltam fel. Így főztem a mártást egy rövid ideig.

A forró rizsgolyókat a forró spenótmártással szolgáltam fel. Az ebéd másik résztvevője sem volt sem bonyolultabb, sem kevésbé finom, de erről legközelebb írok.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon ötletes. Biztos finom is. :)))

    VálaszTörlés
  2. Rántott rizsgombócot sajtkockával régóta készítek köretnek, de az ötlet jó hasznosítása a maradék rizsnek is. Jól mutat a spenót mártással!

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails