Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. augusztus 2., kedd

Pulykamell csíkok fokhagymás-parmezános párizsi bundában petrezselymes-sáfrányos rizzsel





Ahogyan már írtam róla, egy kicsit több mint egykilós pulykamell darabot osztottam be egy négyfős és egy kétfős ebédre. Az első ebédre készült – többek között – az enyhe kecskesajttal és (fahéjjal, szecsuáni borssal fűszerezett) aszalt szilvával göngyölt pulykamell is. A lányom, a férjem és én leginkább töltve szeretjük a csirke és pulykamellet, a kisfiam újabban csak bundázva kéri. Neki készült ez a finomság. Ugyanis, amennyire egyszerű, annyira finom ez a változat.

A 20 dkg-os pulykamell szeletből három hosszú csíkot vágtam, sóztam, borsoztam. A töltött pulykamell roládok bundázásából maradt, már némi liszttel is elkeveredett tojást használtam a pulykamell csíkokhoz. Elkevertem még egy kis - bundázásból megmaradt – liszttel, adtam hozzá egy kevés fokhagyma granulátumot, reszeltem hozzá frissen parmezánt és elkevertem.

Hogy nagyon jól tapadjon a párizsi bunda, én még lisztben is megforgattam a pulykamell csíkokat, majd egyenként alaposan megmártottam a parmezános párizsi bundában és azonnal raktam is őket a190 C fokra felforrósított, bő olajba. Csak rövid ideig sütöttem, addig, amíg a bunda enyhe színt nem kapott. A kisfiam a sült krumplit és a rizsköretet kedveli legjobban, így egy rizsköretnek mindenképpen készülnie kellett a gyömbéres krumplipüré mellé.

4 adaghoz 2,5 dl arborio rizst készítettem elő. 5,5 dl vizet kellemesre sóztam és hozzáadtam egy csipet – közepesre őrölt, spanyol – sáfrányt és majdnem felforraltam. A rizst 3 dkg vajon enyhén megpirítottam, de csak annyira, hogy nehogy színt kapjon. Felöntöttem a sáfrányos vízzel, és lefedve, gyönge tűzön és kavargatás nélkül(!) 15 percig pároltam a rizst. Ekkor a fedő alá vékony konyharuhát tettem és a tűzről lehúzva 10-15 percig hagytam, hogy teljesen elkészüljön a rizs. Csak ekkor kevertem meg és hozzáadtam egy kis csokor zsenge, apróra vágott petrezselyemzöldet (melyet frissen szedtem a kertemben). Azonnal tálaltam.






Csak egy hirtelen ötlettől vezérelt saját elképzelés szerinti rizsköret volt, de mondhatom, hogy hibátlan lett és mindenkinek nagyon ízlett.

Még egyféle töltött pulykamell készült az első ebédhez, de erről majd legközelebb. A háromféle pulykamell variációval és kétféle körettel tálalt ebédet összességében is bemutatom.

3 megjegyzés:

  1. Igaz , hogy már ebédeltem, de ettől függetlenűl egy adagot megtudnék most nagyhirtelen enni, mert nagyon guszta !

    VálaszTörlés
  2. Guszta. Tegnap azt hittem, a rizst látva, hogy curryvel készítetted. Jó ötlet (ez is!) :)))))

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails