Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. augusztus 1., hétfő

Jó reggelit! Baszk rántotta - most sajttal és pirítóson





A férjem, amikor megkívánja ezt az ételt, akkor azt mondja nekem: nem csinálnál egy olyan színes rántottát, tudod, amit pirított zsömlén szoktál tálalni. (Korábbi receptem Fenséges reggeli, vagy egyszerű vacsora? Reggeli spanyol módra: baszk rántotta.)

Most is így volt, és miért is ne készítettem volna neki. Igaz zsömle nem volt, de kenyér igen, illetve egészen biztosan nem követtem el szentségtörést az újításért, hogy néhány kockára vágott sajttal gazdagítottam meg ezt a színes, gyorsan elkészülő és ínycsiklandó reggeli, illetve uzsonnaételt (tapast).

Két adagot készítettem, hiszen tudtam, már az illatától megéhezem.

1 evőkanál olívaolaj

1 db paradicsom kockára vágva

1 kisebb fehér hagyma felvágva

1 kisebb zöld kápia paprika darabolva

1 kisebb piros kápia paprika darabolva

6 dkg paprikás kolbász (legjobb a spanyol chorizo) karikázva, negyedelve

4 dkg sajt kisebb kockára vágva (Manchego, Gouda, Ementáli, vagy ami készleten van)

3-4 tojás elhabarva, sóval ízesítve

3-4 karéj kenyér kettévágva

Az olívaolajon a kolbászt enyhén átsütöm. Hozzáadom a hagymát, majd a paprikákat, végül a paradicsomot és rövid ideig sütöm. Az elhabart, sóval ízesített tojásba teszem a kis kockára vágott sajtot. A zöldséges ragu alatt kicsire veszem a hőt és felöntöm a sajtos tojással. Elkeverem és lazán átsütöm.

Kontaktgrillen csíkosra pirítom a félbevágott kenyereket, majd a frissen kisült rántottát ráhalmozom.

5 megjegyzés:

  1. Huhh ! Reggel hatkor keltem, már éppen ideje reggelizni. Pedig mindig megfogadom, hogy nem nézek be Hozzád éhgyomorra ;-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom egyik jobb mint a másik. Nagyon guszták! Nézzél már be hozzám szeretnék neked egy díjat adni!

    VálaszTörlés
  3. Hú, ezt most de megenném! :)

    VálaszTörlés
  4. A grúzok készítik így a rántottájukat, nagyon jó ízű, finom a baszk összeállítás!

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails