Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. február 25., szombat

Sült hagymás gyökérkenyér – pain paillasse természetes kovásszal, dagasztás nélkül














Mostanában többféle is kenyeret sütöttem, úgyhogy érdemes hozzám benézni kenyérügyben. 
Nem mintha eddig nem lett volna választék, most viszont újra „rákattantam” az ízesített kenyerekre is.
Számtalan ízesítéssel bemutattam már cipókat, gyökérkenyereket – szárított paradicsommal, olívabogyóval, sült sütőtökkel, zöldfűszerekkel, vegyes magvakkal - házi pékségemben mind megtekinthetőek.

Párban sütöttem ezt a sült hagymás kenyeret a diós gyökérkenyérrel, melyet már bemutattam. Kifejezetten azért választottam egyik ízesítésként a pörkölt diót, mert újabb házi nutella készült nálam, ez esetben pörkölt dióval. Néhány hete török mogyoróval és mandulával készült nutellát is bemutattam már. Fantasztikus volt a házi nutellám ezzel a diós házikenyérrel.

Másik ízesítőként a hagymára esett a választásom, imádom az édes, hagymával sült kenyereket, péksüteményeket. Önmagában is kellemes ropogtatnivaló a ropogós héjú, illatos, sült hagymás kenyér. Ugyanakkor többféle kencét – pástétomot, szendvicskrémet is kevertem hozzá. Igyekeztem a diós és a hagymás ízekhez passzoló krémeket összeállítani. 
Természetesen mind be is fogom mutatni. Készült egy pár! :)

A sült hagymás dagasztás nélküli gyökérkenyér pontosan úgy készült, mint a diós változat.
Az egyetlen különbség az, hogy egy fej vöröshagymát megtisztítottam, karikára vágtam, gyűrűire szedtem és bő forró olajban ropogósra sütöttem.
Papírtörlőre szedtem, majd összevágtam.

Ez a sült hagyma került a hajtogatásnál a kenyérbe. A kenyér készítésének leírása itt található. 















Gyönyörűséges, illatos, ízletes, ropogós héjú gyökérkenyereket sütöttem, mind a diós, mind a sült hagymás hozta az elvárásokat.
Mivel vasárnap tyúkból készült a lakoma, a maradék sült húsból pástétomot készítettem. Első körben a hagymás gyökérkenyeret ezzel kínáltam a családnak.

A pástétom és a többi szendvicskrém receptjével legközelebb jelentkezem. 







8 megjegyzés:

  1. Drága Alexa! Nem találok szavakat!!! Tudod, nem csak azért dícsérem...de ez gyönyörű....és....most...mind...leenném....a képernyőről:)))

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűségesek!Szinte itt érzem az illatukat!:)

    VálaszTörlés
  3. Ez tényleg csodaszép és látszik milyen finom is volt!
    A hagymás dolgok amúgy is a gyengéim,fogok ilyet sütni, köszi!

    VálaszTörlés
  4. Hello Alexa, miért kell párában sütni a kenyereket és hideg vízzel megspiccelni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mert úgy szépen kirepedezik a kenyér héja! :-)

      Törlés
  5. Fasza, és hol a recept???

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jól sikerültek, ropogós és illatos :) köszönöm a receptet

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails