Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. február 20., hétfő

Nutella házilag – most pörkölt dióval




Nem ez az első alkalom, hogy házi nutellát készítettem:

Csokoládés mogyorókrém egyszerűen – házi nutella by David Lebovitz



A pörkölt török mogyoróval és mandulával készült házi nutella gyorsan elfogyott. Egyszerű az elkészítése és mondhatom, nagyon finom. Nem olcsóbb, mint a bolti változat, de sokkal magasabb benne a „hasznos” alapanyag tartalom.

Francia palacsintával kínáltam a családnak és kakaós csigát is töltöttem a krémmel. A többi egyszerűen kiskanállal fogyott el. Éppen úgy, ahogyan máshol.

Már nagyon érett a következő adag, a hétégi piaci bevásárlásnál úgy döntöttem, ez esetben dióból készítem. Olcsóbb is és tudtam, nem lesz kevésbé finom.

Szinte egészen úgy készítettem, mint török mogyorós változatot, de emeltem a dió mennyiségén.

Hozzávalók fél liter pörkölt diós csokoládékrémhez:

20 dkg dióbél
10 dkg 70%-os étcsokoládé
10 dkg jó minőségű tejcsokoládé
2 evőkanál akácméz
2,5 dl friss habtejszín
csipet só


A sütőt 180 C fokra előmelegítettem. A tepsire szórtam a dióbelet és 8-9 percig pörköltem. Vigyázat, mert a dió gyorsabban pirul, mint a török mogyoró és a mandula.
Konyharuhába borítottam, összefogtam a konyharuha széleit és finoman, de határozottan dörzsöltem 1-2 percig. Kihalásztam a ledörzsölt héj közül a megpirult dióbelet és késes robotgépben finomra őröltem.
A diónál nem működött jól a kávédaráló, ezért cseréltem le, erre az egyszerű multifunkcionális asztali robotgépre. A morzsát is ebben őrlöm.

A tejszínt a mézzel és a sóval felforraltam és rögtön levettem a tűzről. A csokoládét daraboltam, gőz fölött megolvasztottam. Hozzáadtam az őrölt, pörkölt diót és alaposan elkevertem. Ezután úgy fél deciliterenként adagolva elkevertem a csokoládémasszát a forró tejszínnel. 








Üvegbe töltöttem és hűtőbe tettem.


Az első adagot ezzel a gyönyörűséges és még annál is finomabb kenyérrel szenteltük fel. A kenyérről legközelebb mesélek. 
Egyet azért elárulok, nem csak egyféle kenyeret sütöttem, és mostanában még előállok néhány újabb különlegesnek mondható kenyérfélével. Újabb ötleteim támadtak, úgyhogy érdemes visszatérni! 




8 megjegyzés:

  1. Vacsira kérhetnék egy szeletkét?Tudom, hogy nem éppen jó vacsorára, de mégis!:)
    A kenyér is nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon finom lehet, muszáj kipróbálnom! A kenyér is csábító, várom a receptjét.

    VálaszTörlés
  3. Hát ez nagyon tetszik,a krém is,meg a kenyér is,tökéletes mindkettő!Most rögtön elkészíteném..

    VálaszTörlés
  4. Én is ezer éve tervezem, hogy alkotok valami nutella szerűt, méghozzá dióból, mert abból van nálunk sok. Most megkaptam a végső lökést :) Köszönöm!

    VálaszTörlés
  5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  6. Az alapból őrölt dióbél is megfelel? Pirítás nélkül vagy serpenyőben pirítva?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom. Bocsánat, de ez olyannyira prémium készítmény, hogy szerintem ez a kis macera a dióbéllel megéri a fáradtságot.
      Egyébként vannak kétségeim, hogy őrlés után jól meg lehet pirítani a dióbelet.
      Minden olajos magvat száraz serpenyőben pirítok és utána őrlöm, vagy késsel vágom durvára felhasználás előtt.
      Bevált módszer, jól működik. Én ezt ajánlom.

      Törlés
  7. Rendben, köszönöm szépen!

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails