Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. május 28., hétfő

Kentucky csirkeszárnyak – fűszeres és ropogós





Fogalmam sincsen, miért vártam eddig ezzel a változattal.
Annyiféleképpen készítettem már csirkeszárnyat, hogy már egy külön gyűjtőt is létrehoztam itt a jobboldalon. Ráadásul ezt a fűszerkeveréket használom már jó ideje a saját Kentucky csirkeváltozataim fűszerezésére.
Talán az lehet az időzítés oka, hogy a legutóbbi, egyszerű fűszerezéssel, forró olajban sütött csirkeszárnyak különdíjat nyertek, mind a fő megrendelőnél, a kisfiamnál, mind a család többi tagjánál:

Extra ropogós fűszeres csirkeszárny – csak egyszerűen


Többször is el kellett készítenem így, ami nálam nagy szó, hiszen köztudottan szeretek variálni, azaz mindent, mindig kicsit másképpen elkészíteni.
A fejemhez kaptam, amikor a kilónyi csirkeszárnyat előkészítettem, hogy miért is ne a kedvenc Kentucky fűszerkeverékemben pácoljam és forró olajban, ropogósra süssem ki.
Nyerő szériában vagyok mostanság a konyhában, mert mondhatom, hogy most is ráhibáztam az egyik legfinomabb csirkeszárny „megoldásra”.

Kentucky csirkeszárny fűszerkeverék 2 kg csirkeszárnyhoz:

1 teáskanál koriandermag
½ teáskanál durva szemű színes bors
½ teáskanál őrölt kömény
2 teáskanál fűszerpaprika (most édes spanyol fűszerpaprikát használtam)
2 teáskanál őrölt chili
1 teáskanál kurkuma
1 teáskanál őrölt gyömbér
2 teáskanál finomszemcsés fokhagymapor
1 teáskanál őrölt rozmaring
1-1 teáskanál morzsolt kakukkfű, tárkony, majoránna

A borsot és a koriandermagot mozsárban őröltem, majd a morzsolt fűszereket is mozsárban még összetörtem. Összekevertem őket a többi fűszerrel.

A konyhakész csirkeszárnyakat három részre vágtam, a szárnyhegyeket eltettem alapléhez, ahogyan szoktam.
Alaposan megszórtam a fűszerkeverékkel a csirkeszárny darabokat, és lefedve, hűtőben pácoltam. Minimum 2 órán át pácoljuk, de lehet akár egy éjszakán át is.
Sütés előtt félórával megsóztam őket és visszatettem lefedve a hűtőbe.





Csak közvetlenül sütés előtt vettem ki a hűtőből, 190 C fokra előmelegített bő olajban 8 percig sütöttem egy-egy adagot ropogósra, nem érdemes a forró olajat túlzsúfolni, mert az lehűti az olajat.

Most ez a Kentucky csirkeszárny a kedvenc, nem menekszem egyhamar az ismétlésektől. 
Kivételesen finom változat, egészen biztosan bekerül a családi, kedvenc ételek recepttárba.

Házi BBQ szósszal és fokhagymás-snidlinges joghurt mártogatóssal tálaltam. 
Nekem most a joghurtos változat volt a nyerő: 2 dl görögjoghurthoz 1 gerezd zúzott fokhagymát, 1 evőkanál összevágott snidlinget és egy csipet sót adtam. Hagytam pár órán át összeérni.
 Egyszerű, nagyszerű, „hűsítő”.

Csirkeszárny forever. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails