Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. május 13., vasárnap

Tavaszi zöldborsópüré (zöldborsó főzelék) tanyasi tükörtojással – szelektíven, lisztmentesen




Két legyet ütöttem egy csapásra, ugyanis ezt a zöldborsó pürét a tavaszi zöldborsólevessel egy időben készítettem. Kifejezetten magam miatt készítettem mindkét fogást, tartalmas, tápláló, mégis könnyű ételekre vágytam a szelektív étkezés jegyében.
Engem csöppet sem zavart, hogy két napig zöldborsót ettem, nagyon szeretem, és egyébként is az a fajta vagyok, aki szívesen megeszi ugyanazt az ételt másnap is, ha ízlik. Sokkal inkább vagyok bajban azzal, amikor kiporciózom az ételeket és már másnap repetáért kiált a család. Ilyenkor újabb beszerzés, előkészítés, főzés.

Hozzávalók 6 adaghoz:

80 dkg -1 kg húsos karajcsont
5 dkg vaj
1 fehér vagy póréhagyma
50 dkg zöldborsó
2 dl tej
1 csokor petrezselyemzöld
1 evőkanál nádcukor vagy méz
só, frissen őrölt bors

1-2 tanyasi tojás adagonként
1-2 evőkanál vaj

Említettem a zöldborsó levesnél, hogy dupla adag karajcsontból és zöldborsóból készítettem el az alapot:

Tavaszi zöldborsóleves – karajcsonttal, lisztmentesen, szelektíven


Mielőtt a tejet hozzáadtam volna a leveshez, kimertem a borsó felét rövid lével a fazékból. Botmixerrel turmixoltam, majd elkevertem 2 dl tejszínnel, az összevágott petrezselyemzölddel és forrpontig hevítettem. 



Levettem a tűzről, és formában sült tanyasi tükörtojással tálaltam. A sütés után visszamaradt vajat is rácsorgattam.

Az egyszerűség és frissesség jegyében készítettem ezt az ételt. Határozottan tagadom, hogy az irányú hagyományainkhoz szükséges visszanyúlnunk hétköznapi étkezésünk során, hogy liszt – habarás – keményítő hozzáadása nélkül nincs főzelék, leves vagy zöldségpüré.
Megfelelő mennyiségű és minőségű alapanyag felhasználásával nincs szükség további sűrítésre.
Kifejezetten ajánlom továbbá, hogy szívesen főzzünk és sűrítsünk vajjal, és ne vegyük franciás affektálásnak, hogy a tejfölt kiegészítsük, vagy helyettesítsük tejszínnel. Természetesen nem főzőtejszínnel, hanem friss – zacskós – habtejszínnel. A végtelenségig fölözött főzőtejszín ugyanis szerintem nem ételbe való. Használjunk kevesebb, de teljes értékű tejtermékeket.
Minden étel elkészítéséhez a megfelelő zsiradék – olívaolaj, mogyoró és napraforgóolaj, vaj, liba és kacsazsír, mangalicazsír - és tejtermék – tejföl, tejszín, créme fraiche, görög joghurt - felhasználása tovább fokozza az ételek élvezeti értékét. 




3 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails