Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. május 20., vasárnap

Mézes mustáros grillezett tarja kevert salátával, wasabis – tormás öntettel. Karcsúsítás élvezettel!





Mostanában készült nálam néhány egyszerű, választékos és igazán ízletes étel a szelektív étkezés jegyében.

Hallom magam körül, hogy mindenkit foglalkoztat a tavasz derekán, hogy kicsit könnyítsen a súlyán és a gyomrán, így kifejezetten aktuálisnak érzem a témát még mindig.
Mondottam volt, hogy nálam a diéta csakis ínycsiklandó ételekkel képzelhető el, inkább választom a szénhidrát szegény ételeket és azt, hogy szelektíven étkezem, minthogy korpovit keksszel indítsam és zárja a napot és párolt csirkemell legyen a központi ételem. 
A nap folyamán egy főétkezésnek tartalmasnak és nagyon ízletesnek kell lennie, ami nem zárja ki azt, hogy ez a fogás – emésztési szempontból – könnyű étel legyen. Ilyen ez a fűszeres grillezett tarja is.
A legutóbbi kirándulásunk alkalmával hoztam egy üveg mézes erdélyi mustárt, ez volt a pác fő eleme. Erdélyi mézzel és fűszerekkel van a mustár ízesítve. Kiváló kolbász és virsli mellé is, de mondhatom, hogy a pácban is igen jól szerepelt.

Hozzávalók 4-6 adaghoz:

6 szelet ujjnyi vastag tarja (egyenként legalább 15 dkg-os) enyhén klopfolva

4 evőkanál mézes erdélyi mustár
2 evőkanál olívaolaj (napraforgóolaj, vagy mogyoróolaj is lehet)

Fokhagyma granulátum (én spanyolt használok), só, frissen őrölt öt bors vagy színes borskeverék

A salátához: jégsaláta, szilvaparadicsom, zöldpaprika, csemegekukorica és zöldhagyma.
Az öntethez: görög joghurt, tejszín, wasabis torma (Koch). Ha 2-3 dl joghurthoz ½ - 1 dl tejszín adunk, fantasztikusan simítja az öntet ízét. Érdemes kipróbálni. Annyi wasabis, ecetes tormát adtam a joghurt alaphoz, amíg kellemes ízű öntetet kaptam, ahol a wasabi és a torma íze is fajsúlyos volt, de nem túlzó. Amíg a hús pácolódott, addig az öntet íze is a hűtőben ért össze. 

A tarja szeleteket előkészítettem,, megszórtam fokhagymaporral (lehet friss, zúzott fokhagymát is használni, de az a grillezésnél könnyen megéghet) és frissen őrölt borssal. majd megkentem az olívaolajjal elkevert mustárral. 2 órán át pihentettem a hűtőben, ami akár 24 óra is lehet.

Sütőben grilleztem grill programon, természetesen már faszénen is aktuális lehet. A grill rácsot megfújtam olívaolajjal, az egyik oldalán körülbelül 15, a másik oldalán körülbelül 10 percig grilleztem a tarja szeleteket, amíg a széle megpörkölődik, a zsírja jó része kisül, de nem szárad ki, szaftos marad. Csak egyszer fordítottam meg.





Előkészítettem a salátát, az öntetet és tálaltam. A wasabis - tormás öntet igazán vitte a prímet. Nagyszerű kísérője volt mind a tarjának, mind a salátának. Nem hétköznapi összeállítás, de igazán jól szerepelt!

Természetesen nincs mindenkinél otthon egy üveg erdélyi mézes mustár, a dijoni vagy magyar mustárt el kell keverni jóféle akác vagy napraforgómézzel és az olajjal és máris kenhetjük a húsra. Egy kis méz nagyszerű íz összhatást eredményez a mustár mellett.
Érdemes kipróbálni! 



1 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails