Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. február 20., hétfő

Gyorsan valami nagyon finomat: paradicsomos spagetti 10 perc alatt






Milyen meleg ételt lehet manapság elkészíteni 10 perc alatt ebédre vagy vacsorára? Egy gyors tojásételt, egy szelet hirtelen sült húst, de ahhoz még köret is kellene.
Egy jó minőségű tészta úgy 8 perc alatt kifőzhető, persze foghatunk azzal is pár percet, ha a fazék vizet először felforraljuk, és csak ekkor sózzuk. A sós víz nehezebben melegszik fel.

Mutattam már be néhány hirtelen készült megoldást például koktélparadicsom, fokhagyma, friss chili, olívaolaj felhasználásával, a férjemnek időnként összedobok egy ilyen ínycsiklandó és nagyon finom ebédet (recept itt). Most inkább arra szeretnék rávilágítani, hogy amennyiben „előre dolgozunk”, mennyi időt spórolhatunk magunknak a jövőre nézve.

Ugyanis ez a spagetti az „egyszerű téli paradicsomszószommal” készült, melyet kifejezetten azért mutattam be külön posztban, hogy felhívjam a figyelmet széleskörű felhasználhatóságára. Körülbelül másfélórás időbefektetéssel megfőzhetünk egy nagyobb adagot belőle, aminek egy részét – mondjuk, ahogyan én szoktam – üvegben lefagyasztom különböző adagokban, és amikor 10 perc alatt kell, igazán gyorsan valami finomat összedobnom, egyszerűen előveszek egy üveggel.

Ugyanez áll a pizzára is. Ha ezt kíván a család, a tésztát bedagasztani gyerekjáték. 10-20-30 perc után dagasztok rajta egyet, megformázom, és ha van kéznél paradicsomszósz már csak a hűtőben kell körülnéznem a feltétek vonatkozásában. Ha szószt is főzök, akkor már előre rá kell készülnöm akár a tésztavacsorára, akár a pizzára. A dagasztások között megterítek, a feltéteket összekészítem és nagyjából annyi idő alatt, amíg a rendelt pizza kiérne, már veszem is ki a sütőből a frissen illatozó házi pizzámat. (Lépésről lépésre itt írtam a pizzasütésről.)

A tésztára visszatérve, a paradicsomos tészta nem csak az egyik legegyszerűbb olasz tészta variáció, de nálunk a családom legeslegelső számú kedvence. Bármikor jöhet. Úgyhogy nem csak nekik, de magamnak is kedvezek vele, ha van a fagyasztóban, vagy a hűtőben egy-egy adag házi paradicsomszósz. Hiszen ők az én paradicsomszószomat szeretik, nem egy bolti polcról leemelt egyedet.

Jelen esetben kifőztem a spagettit, összekevertem néhány kanál „egyszerű téli paradicsomszósszal” mini mozzarellát négybe vágtam és rászórtam. Amikor olvadni kezdett (10-20 másodperc) frissen reszeltem rá parmezánt és fogyasztásra készen állt.

Hozzávalók 4 adaghoz:


32 dkg spagetti
4 liter víz
1 evőkanál tengeri só

10 dkg mini mozzarella
frissen reszelt parmezán





Olasz ihletésű ételeimet itt gyűjtöm.

1 megjegyzés:

  1. Jó lett. Szeretem ezeket a gyors és egyszerű ételeket. Nagyfiam szerint a legtökéletesebb ételek a legegyszerűbb variációk.És milyen igaz.

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails