Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. május 7., szombat

10 perc alatt elkészülő könnyű, tavaszi desszert: mézes-vaníliás mascarpone krém friss eperrel






Nem tudtam ellenállni a piacon az illatos magyar epernek, csak néhány szemet vettem, még fél kilót sem nyomott. Magában ez a mennyiség öt perc alatt elpusztítható, ezért valami könnyű desszerthez akartam inkább felhasználni, mielőtt magában elfogy.
Eszembe jutott, hogy a tiramisu alapkrémet mennyire szeretjük, gondoltam keverek egy ilyen könnyű krémet és az epret ezzel kínálom fel.

Hozzávalók 6 pohárhoz:

40 dkg eper
25 dkg mascarpone
3 tanyasi tojás
2 evőkanál méz
1 evőkanál porcukor
1 teáskanál vanília kivonat

A tojásokat szétválasztottam, a sárgáját a mézzel, és a vanília kivonattal kikevertem. A nagyon hideg mascarponét kanalanként kevertem el benne. A tojásfehérjét a cukorral kemény habbá vertem, kanalanként a krémhez adtam és óvatosan, gumifejű spatulával kevertem össze.
6 epret félretettem a díszítéshez, a többit 4 felé vágtam és a poharak aljában raktam le. Erre kanalaztam rá a krémet. Végül egy-egy eperrel díszítettem.
Jól jött volna egy-egy mentalevél a díszítéshez, de még csak most bújnak ki a fűszernövény palántáim, így most nem volt lehetőségem erre. Így is nagyon finom volt a desszert, nem kellett senkit kapacitálni, hogy kóstolja meg.










4 megjegyzés:

  1. Hát nagyon finom és nagyon gusztusos.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon kínáltatja magát a desszerted, guszta!

    VálaszTörlés
  3. Elkészítettem.
    Eper helyett szirupban párolt citromszeletekkel.
    Siker!

    Köszönöm..))

    VálaszTörlés
  4. PiperPerabo: De Jó! Nagyon örülök annak is, hogy ekészítetted és annak is nagyon, hogy ízlett! :)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails