Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. május 16., hétfő

Mandulás képviselőfánkocskák csokoládés créme pátissiére-vel és egész szamócával töltve







A tavaszi desszert kínálat nem létezhet csokoládé és eper összefüggés nélkül. Már oly sokszor elmondtam, hogy nem vagyok édesszájú, így könnyű csokoládés és gyümölcsös desszerteket készítek szívesebben.
Két desszert is készítettem ebben az összefüggésben, szeretem a variációkat egy témára.
Égetett tésztát kevertem, körülbelül diónyi korongokban sütöttem ki.
32 db 5 cm átmérőjű fánkocskát sütöttem.

Hozzávalók 50 dkg tésztához:

75 ml víz
75 ml zsíros tej
95 gr finomliszt
75 gr vaj
0,5 teáskanál só
2 teáskanál porcukor
3 nagy tanyasi tojás

Vastagaljú lábasban felforraltam a tejet, a vizet, a vajat a cukorral és a sóval. Beleszitáltam a lisztet, erős keverés mellett masszává állítottam össze. Mérsékeltebb tűzön, még 2-3 percig kevergettem, hogy labdává álljon össze.
A masszát keverőtálba tettem és a tojásokat egyenként, alaposan elkevertem benne, amíg szalagosan folyó masszát nem kaptam.
Közben bőrös mandulát forró vízzel felöntöttem, két percig hagytam ázni benne. Leszűrtem, majd amikor a kihűlt az ujjaim között kinyomtam a mandulákat a bőréből. Leitattam, majd késsel durvára vágtam.
Sütőpapírral bélelt tepsibe tisztes távolságra egymástól diónyi tészta korongokat nyomtam nyomózsákból. Nekem két tepsire volt hozzá szükségem. Megszórtam durva mandulával.
180 C fokra előmelegített sütőben 7 percig zárt ajtó mögött, majd fakanállal kitámasztott ajtó mellett sütöttem. Elzártam a hőt és még két percig a sütőben hagytam a tésztát, hogy még véletlenül sem essen össze.
Míg rácson hűltek a csinos fánkocskák, addig elkészítettem a krémet.











3 dl krémhez:

250 ml zsíros tej
25 gr kukoricaliszt
35 gr porcukor
1 rúd bourbon vanília
3 tojássárgája
30 gr vaj
120 gr ét vagy tejcsokoládé

A kémet is vastagaljú lábasban készítem. A tejet elkeverem a kukoricaliszttel és 30 gr porcukorral, a vanília kikapart magjával és vanília rúddal, majd felforralom állandó keverés mellett. A tojássárgáját a maradék cukorral kikeverem. A forró tejes masszát a tojássárgájához adom, és alaposan elkeverem. Visszaöntöm a masszát a lábasba és felforralom állandó keverés mellett. Rögtön leveszem a tűzről, és elkeverem az apróra reszelt vagy gépben összetört csokoládéval. Amikor kicsit hűlt a krém, akkor szép fényesre és simára keverem a kisebb kockákban hozzáadott vajjal.
Hagyom teljesen kihűlni.
A fánkocskákat megskalpolom a felső negyedénél és nyomózsákkal megtöltöm az üreges tésztát. Egy-egy kisebb szamócát helyezek el a krém közepére és a kalapot a tetején elhelyezem.







Csinos és látványos desszertet kaptam végeredménynek. Nagyon tetszetős, nagyon finom, és ami a legfontosabb, habkönnyű lett a desszert.
Szándékosan nem epret használtam a leírásban, hiszen az eper az fán terem. Valami miatt egy ideje a szamócát átkereszteltük epernek. Pedig a szamóca nem csak erdőben terem, ami ott terem, az az erdei szamóca.
Én is hajlamos vagyok rá, hogy a szamócát epernek nevezzem, végül is mindegy, vagy mégsem?


2 megjegyzés:

  1. Nagyon kitaláltad mert igencsak finom lehet, és nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  2. Annyira szeretem amikor a receptek átalakulnak.Itt is a hagyományos képviselőfánkból egy csoda finom különleges süti lett.:-)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails