Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2011. május 10., kedd

Indiai grillvacsora: nyárson sült tandoori csirke, rostélyon sült naan kenyér, uborkás raita














Az időjárás még nagyon kiszámíthatatlan, mégis igyekszem már minden ételt a szabadban készíteni, amit csak lehet. A napokban újra terítékre került a kisfiam egyik kedvenc étele a tandoori csirke. Mindenki nagy kedvence a családban ez az étel, de örülök annak, hogy az erős fűszerezés ellenére a kisfiam különösen szereti.
Amikor csak tehetem, duplán pácolom a csirkét, a grillezéshez mindenképpen így terveztem.
Először egy gyömbéres-fokhagymás pasztát készítek, amivel körülbelül 20 percig pácolom a csirkét, majd jöhet a joghurtos pác, amiben akár egy éjszakán át is pihenhet a hús.
Egyforma mennyiségben reszelek friss gyömbért és fokhagymát. A reszelt fokhagyma és gyömbér mennyiségének 10 %-ának megfelelő mennyiségű vízzel elkeverem. Sót és citromlevet adok hozzá, és ezzel alaposan átkenegetem a húsokat. Most nagy adagot készítettem, 8 filézett csirkecombot és egy egész csirkemellet pácoltam, összesen 1,5 kg húst.
30 g gyömbért és fokhagymát reszeltem le és 0,6 g vízzel kevertem krémesre. Ebből két evőkanálnyit használtam fel, 1,5 teáskanál chili port és 2 evőkanál citromlevet kevertem el benne. Az első pácolást követően, 3 dl joghurtba 3 teáskanál tandoori masala fűszerkeveréket, 2 teáskanál sót és 1 dl mogyoróolajat kevertem el, és bebalzsamoztam vele a húsokat. Ment egy éjszakára a hűtőbe.










Másnap a hús darabokat nyársra húztam, felraktam a grill forgatóra és 3 kg izzó faszén fölött két és fél órán át sütöttem. Közben 5 dkg olvasztott vajjal locsolgattam. Természetesen ghí lett volna a legideálisabb erre a célra, hiszen a tisztított vajnak lényegesen jobban tűri a magas hőt.


Amikor grill forgatóval sütök nyárson, akkor ez egy teljesen más eljárás, mint amikor közvetlenül a grill rostra helyezem a nyársakat. Ekkor ugyanis nem érintkezik az étel közvetlenül a forró rostlappal és a tűzzel. Inkább hasonlít ez az eljárás arra, mintha kemencében, vagy sütőben sütnék. Egyenletesen forrón hőben párolódik, lassan sül az étel. Ezért is szükséges hozzá sok idő, de a végeredmény önmagáért beszél. Omlós, szaftos lesz a végeredmény, gyakorlatilag lehetetlen megégetni így az ételt.














Közben elkészítettem az uborkás raitat, 3 dl görögjoghurtba egy teáskanál szárazon pirított és összetört római köményt, egy evőkanál összevágott koriander levelet, egy nagy fej összevágott lilahagymát és egy nagy, durvára lereszelt kígyóuborkát - sóban kiáztatva és a levét kinyomva – tettem. Hűtőben várta, hogy a többi fogás is elkészüljön.









Összeállítottam a naan kenyeret a saját, jól bevált receptem szerint. Most másfélszeres adagot készítettem. 190 g lisztet 8 g élesztővel és 220 g vízzel alaposan elkevertem, fél óra alatt kovászt készítettem belőle. Elkevertem 190 g liszttel, 80 g zsíros joghurttal, 6 g sóval, és egy evőkanál sütőporral. Összeállítottam belőle a tésztát, kevés olajat csorgattam rá, megpaskoltam egy kicsit és 30 percig pihentettem.


Olajos felületen könnyedén megdagasztottam, majd 15 percet pihent. Ismét könnyedén megdagasztottam, újra 15 percet pihent. Még mindig olajos felületen dagasztottam meg egyszer, de most még rövidebben és gyengédebben. 6 részre osztottam, cipót formáztam belőle, meghintettem liszttel és 10 percig pihentettem.
Ezt követően lisztes felületen, egyenként kinyújtottam nagyon vékonyra a cipókat, tányérra fektettem, a lepényeket fóliával választottam el.
Közben a hús szépen megsült, levettem a grill forgatóról. Az izzó faszenet kihúztam, hogy elterüljön a tűztérben, a sütőbe grill rácsot tettem, hogy forrósodjon fel. Amikor elég forrónak ítéltem, akkor a lepényeket ráhelyeztem, meglocsoltam őket egy-egy evőkanál olvasztott vajjal. Szépen hólyagosodtak, amikor ez az oldaluk már kellőképpen megsült, akkor megfordítottam.













Közben a hús is pihent egy kicsit, ami elengedhetetlenül fontos ahhoz, hogy szaftos és omlós legyen. Azonnal tálaltam a nagyszerűre sikerült, faszénen sült indiai vacsorát.


A kisfiam a fociból farkaséhesen tért haza, öröm volt látni, amilyen jó étvággyal tömte magába a vacsorát. Nem hiábavaló fáradozás, ha ilyen lelkes közönségnek főzhetek. Ugyanakkor bevallom, hogy én is nagyon szeretem a saját főztömet.






Korábbi bejegyzéseim a témához kapcsolódóan:


Mindig kicsit másképp: duplán pácolt tandoori csirkenyársak és csirkeszárny, raita mártogatós és hosszabban kelesztett naan kenyér


Hétköznapi indiai családi vacsora: tandoori csirke, naan kenyér, raita


Fúziós házi grillkonyha 2. rész. Főétel


Citromos-currys olívaolajban pácolt tanyasi csirkedarabok kókusztejes mártásával, jázminrizzsel

5 megjegyzés:

  1. Királyi vacsitok volt!A kisfiad nagyon aranyos!:-)

    VálaszTörlés
  2. Na indulok is hozzátok! Ez számomra a tökéletes étel :)

    VálaszTörlés
  3. Amiket kreálsz az valami fantasztikus.Nagyon guszta! Aranyos a kisfiad, aki már annyira nem is kicsi.Biztos hamarabb elfogy az étel amit készítel mint amennyi idő alatt megcsinálod.

    VálaszTörlés
  4. Azta! Ezt rögtön befalnám! Brutál jól néz ki!
    Lassan módosítanod kéne a blogod címét Mesterszakács-ra!!!

    VálaszTörlés
  5. Kedves Lányok! Nagyon szépen köszönöm a kedves szavakat! Mostanában nem fényképezem túl jól, azért remélem, hogy átmegy, hogy mennyire finom ez a menü:)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails