Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. június 25., hétfő

Szalonnával burkolt töltött gombafejek nyárson - grillsajttal, színesen







Van, hogy a hirtelen jött ételötleteimből egészen nagyszerű megoldások kerekednek ki. Szerintem ez a töltött gombanyárs is ilyen.
Imádom a nyársra húzott ételeket, melyeket nem csak faszénen grillezek mostanában – no és télen - gyakrabban sütőben. Amikor az időm nem adja ki a tűzrakáshoz, de mégsem szeretnék lemondani ezekről a grillételekről.
A másik motívum a töltött gomba volt, már napok óta egy egyszerű, de nagyszerű töltött gombán járt az eszem. Ebben az ételben végül minden elképzelésem találkozott.

Egyszerű tölteléket kevertem kakukkfűvel fűszerezett vajon pirított gombából, finomra reszelt keményre főzött tojásból és sajtból. Sóval, borssal fűszereztem.
A konyhakész gombafejeket miután sóztam és borsoztam megtöltöttem a töltelékkel és befedtem egy másik gombafejjel. Vékonyra szelt baconnal összefogtam és formára vágott grillsajttal és kápia paprikával vegyesen nyársra húztam.

Olívaolajjal megspriccelt tepsire fektettem a nyársakat és megspricceltem olívaolajjal.
Grill programon egyszer megforgatva nagyjából 15 perc alatt készre sütöttem a nyársakat. 

Hozzávalók 2 adaghoz:

12 db nagy csiperkefej
6 vékonyra szeletelt bacon

A töltelékhez:

6 db csiperkefej
3 dkg vaj
1/2 teáskanál morzsolt kakukkfű
2 keményre főzött tojás
4 dkg enyhén füstölt vagy Gouda sajt
só, bors

1 db piros kápia paprika
5 dkg grillsajt











Ötletes, színes és nagyon finom, könnyű ebéd kerekedett belőle. 


7 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik, szerintem sem először és utoljára készítettem. :)

      (Olyan kevés időt töltök mostanában gép előtt, de hamarosan írok, hogy miz újs ... :))

      Törlés
    2. Nem baj, csak írd be az Emil "Tárgy:" rovatába:

      Re: Cept

      :-)))

      Törlés
  2. Holnap reggel irány: Egerszalók! :) Kedden jelentkezem, Re: Cept ... :))))

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails