Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. június 20., szerda

Vargányás töltött dagadó grillezett vargányával, szalonnás babrőzsével









Már gondolatban is nagyon tetszett a párosítás, hogy ezt a nemes gombát egy olcsóbb, de igencsak ízletes húsfélével kombináljam.
A töltött dagadó az egyik kedvenc ételem, több hagyományos és rendhagyó változatát be is mutattam már az oldalon.
Reggel a piacon vettem meg a legfrissebb, hajnalban szedett vargányát, majd a hentesnél egy szép darab dagadót hozzá.



Most is egyszerű, de részleteiben nagyszerű tölteléket dobtam össze, nem bonyolítottam túl, csak úgy egyszerűen:

20 dkg vargánya szár összevágva
4 db mogyoróhagyma összevágva
3 db főtt tojás finomra reszelve
1 nyers tojás szétválasztva
1 kis csokor petrezselyemzöld összevágva
1 kis csokor snidling
csipet szerecsendió
csipet szegfűbors
1 teáskanál morzsolt kakukkfű
4 dkg vaj
só, frissen őrölt bors

A vajon megdinszteltem a hagymát, majd a gombát is hozzáadva zsírjára pirítottam. Közvetlenül a vajhoz adtam a kakukkfüvet, mert így intenzívebben felszabadul a fűszer aromája. Amikor zsírjára sült megfűszereztem, majd keverőtálban hagytam hűlni. Összekevertem az összes hozzávalóval, majd felvertem a tojásfehérjét és a habot is a masszához adtam óvatosan.

A felszúrt dagadót kívül-belül sóztam és borsoztam, frissen őrölt köménnyel fűszereztem. Megtöltöttem, bevarrtam, majd kivajazott tepsibe tettem és 200 C fokon 20 percig pirítottam.
Ezt követően mellétettem 2 fej új, megskalpolt fokhagymát és 1,5 dl fehérbort (cserszegi fűszerest), a tepsit a fedelével befedtem (fóliával is be lehet takarni) és 100 C fokon 3,5 órán át sütöttem.
Végül 200 C fokon 10 perc alatt rápirítottam még egy kicsit, majd deszkára emeltem és ½ órán át pihentettem.









Közben a roppanósra párolt zöldbabot baconbe tekertem és a sóval, borssal fűszerezett és olvasztott vajjal megcsorgatott vargánya kalapokra helyeztem és grill programon addig sütöttem, amíg a bacon kissé megpirult. 




A dagadót szeleteltem és a frissen sült, forró zöldségkörettel tálaltam.

Másnap hidegen szeletelve majonézes kukoricasalátával tálaltam, ahogyan húsvétkor szoktam.
Igazán nagyszerű ötletnek bizonyult a vargányát dagadóval kombinálni.



1 megjegyzés:

  1. A töltött dagadó nálam az első tíz, mit mondok, öt gasztrokívánság között szerepel. (A bivalytejből készült madártej, az ordás palacsinta, a mititei, és a császármorzsa mellett.)
    :-)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails