Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. június 9., szombat

Gyros tarjapecsenye görögsalátával – karcsúsítás élvezettel!







Ismét egy gyors, ínycsiklandó fogás, hogy a nyári melegben gyorsan túl legyünk az ebéd vagy vacsorakészítésen.
Ahogyan mostanában már megszokhattátok, a szelektív étkezés szempontjai szerint készítettem ebédet.
Két legyet ütök egy csapásra, a télen felszedett plusz kilók szépen olvadoznak, a családba pedig régen nem látott mennyiségű zöldséget sikerül beletömnöm, ezáltal.
Azért időnként beiktatok nekik egy-egy szénhidrát tartalmú köretet is, hiszen a fejlődő szervezet nagymértékben igényli a szénhidrát bevitelt, nekik nem „előírás”, hogy főként fehérje dús ételeket egyenek.
Mostanában a kukoricás rizs és az olívaolajjal készült burgonya krémpüré volt egy-egy wellness fogás extra körete a részükre.

Már említettem, hogy, amennyiben előre elkészítünk egy nagyobb adag házi fűszerkeveréket, úgy nagyban megkönnyítjük mind az ételválasztást, mind az elkészítését.
Most a gyros fűszerkeverékem került reflektorfénybe.

Hozzávalók 4 adaghoz:

8 – ujjnyi vastag – szelet tarja
3-4 evőkanál olívaolaj
2 evőkanál gyros fűszerkeverék


1 kígyóuborka
12 db koktélparadicsom
2 zöldpaprika
1 nagy fej új lilahagyma
16 szem óriás zöld olívabogyó
20 dkg fetasajt
morzsolt oregánó
olívaolaj

Mivel grillezni készültem a tarját, így 2 evőkanál gyros fűszerkeveréket elkevertem az olívaolajjal és szilikon ecsettel mindkét oldalán megkentem a tarja szeleteket. Hűtőben, lefedve pácoltam sütésig.
Közvetlenül sütés előtt sóztam, majd grill programon, oldalanként 5-7 percig grilleztem a sütőben.
Faszénen még nagyszerűbb!

Most nem kevertem össze előre a görögsalátát, Görögországban is inkább frissen összeállítva szervírozzák és ez nekem nagyon tetszik.
A zöldségeket és a fetát előre összevágtam, de csak a tányérokon állítottam össze. Meghintettem csipet morzsolt oregánóval, majd meglocsoltam pár csepp olívaolajjal.

Egyszerű, nagyszerű ebéd volt!

Holnap kenyeret sütök, illetve egy kellemes, de egyszerű, fúziós, tapas jellegű ételsor készül a Vidék íze magazin felkérésének eleget téve.
Itt a vargányaszezon, úgyhogy én is beszereztem egy adagot, hiszen az egyik fő gomba kedvencem. Rendhagyónak számító étel készül majd belőle.

Mindenről beszámolok! 





6 megjegyzés:

  1. Egykori munkahelyemen a laboránsnő időnként görög ihletésű "bulgársalátát" készített. Uborka, paradicsom, hagyma, feta és olívalolaj. Nem annyira a salátáért, mint a levéért folyt a közelharc.

    Más: a fényképeken nem látok uborkát :-(

    :-))

    VálaszTörlés
  2. :)) Gyermekkoromban Édesanyám gyakran készített sopszkát - bolgár salátát. A felsorolásodon felül még gyalult káposzta volt benne és nem fetával, hanem juhtúróval "szórta meg". Isteni volt! :)

    A görög salátám uborkaágyon nyugszik, ha figyelmesen megnézed a képet, akkor a jobb oldalon ki is kandikál a koktélparadicsom alól/mellől. Rétegesen építettem fel a salátát, ezért látszik kevéssé a sok-sok uborka karika, ami nálam fő kedvenc eleme ennek a salátának! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Bolgár Nagykövetség fogadásán (nálunk forgatott filmrészlet kapcsán fogadtak minket) ettem eredeti sopszkát.
      Kicsit furcsa volt, mert vagy másképpen készült a juhtúró, vagy mást tettek bele. Furcsa, erős íze volt - pedig a juhtúrót nagyon szeretem.
      (De erről már írtam egyszer, úgy rémlik.)
      Nos, nem volt rossz, csak erős - és némiképp szokatlan…
      :-)

      Törlés

Related Posts with Thumbnails