Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. június 7., csütörtök

Ropogósra „vasalt” fűszeres csirkecombfilé grillsajtos zöldségnyárssal – karcsúsítás élvezettel!







Ugye milyen jól és exkluzívan hangzik ennek a roppant egyszerűen elkészíthető ételnek a címe? Pedig nem „pazaroltam” rá túl sok időt, az egyszerű és nagyszerű alapanyagok és technológia inkább erénye ennek a fogásnak, mint a túl sok időráfordítás vagy pepecselés.

Hozzávalók 4 adaghoz:

8 db tanyasi felső csirkecombfilé

3 evőkanál olívaolaj
1 teáskanál morzsolt kakukkfű
1 teáskanál durvára tört színes bors
1 teáskanál fokhagyma granulátum



1 kápia paprika (vagy piros kaliforniai)
6 db nagyobb fej barna csiperke
1 nagy fej új lilahagyma
4 szelet grillsajt (halloumi vagy halloumi típusú grillsajt)
4 szilva koktélparadicsom
16 vékony szelet füstölt szalonna (ez el is hagyható, de így még ínycsiklandóbb a nyárs)

A fűszereket mozsárba raktam és finomra őröltem, majd elkevertem az olívaolajjal. Szilikon ecsettel megkentem a csirkecombokat és zárható edényben betettem a hűtőbe.

Sütés előtt fél órával kivettem a hűtőből, csak közvetlenül sütés előtt sóztam, majd felforrósított kontaktgrillben körülbelül 10 perc alatt ropogósra sütöttem a csirkecombfiléket.
Fontos, hogy a bőre legyen fölfelé, amikor behelyezzük a kontaktgrillbe, ugyanis így a bőre ropogósra sül, a combokból kiszivárgó szafttól viszont a húsos fele puha, omlós és szaftos marad. Nem kell megfordítani és ne vegyük ki az előtt, mielőtt a bőre ropogósra nem sül.
Sütés közben többször nyomjunk rá a grillre, hogy kivasalja a csirkecombokat.





Közben felhúztam a nyársra az előkészített, formára igazított alapanyagokat, megfújtam olívaolajjal, majd grill programon, egyszer megforgatva, oldalanként körülbelül 5-7 perc alatt meggrilleztem a sajtos zöldségnyársakat.




Nem nehéz feladat úgy időzíteni a sütést, hogy egyszerre legyenek készen a csirkecombok és a nyársak, így azonnal, frissen, forrón lehet tálalni.

Ugye, megígértem, hogy csupa ínycsiklandóétellel fogunk diétázni, biztos vagyok abban, hogy akik követtek a szelektív étkezésben, azok nem csalódtak! :)






4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta ez a comb, szeretem a ropogósra sült bőrét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kisfiam extra ropogós bőrt is kapott, mert a férjem lemond még a ropogós csirkebőrről is ... :)
      Osztom az ízlésedet! :)

      Törlés
  2. Válaszok
    1. Ugye? Még képernyőn keresztül is! :))

      Köszönöm!

      Törlés

Related Posts with Thumbnails