Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. június 2., szombat

Kentucky csirkecombok és amerikai káposztasaláta (coleslaw) – egyszerűen, egészségesen!




Ennek az ételnek a jelszava: valami nagyon finomat gyorsan, egyszerűen!

Ideális hétköznapi vacsoraétel, de szerintem egy könnyű szombati ebédként is megállja a helyét.
Csupa házilag készült kiegészítő alapanyaggal készült, mégis roppant gyorsan elkészíthető. Persze a csirke sütési ideje az adott.

Hozzávalók 4 adaghoz:

12 db csirke alsócomb
4-5 dkg vaj
Kentucky fűszerkeverék – házilag

36 dkg – 2 csomag lila és fehér káposzta-répa friss zöldségkeverék konyhakészen
1 nagyobb fej lilahagyma apró kockára vágva
4 evőkanál nádcukor
2 evőkanál fehér borecet
2 evőkanál napraforgó vagy mogyoróolaj

2 dl házi majonéz – én most 3 dl-t készítettem: 2 tojássárgája, 1 teáskanál (dijoni) mustár, 1 teáskanál fehér borecet, csipet só és fehérbors, 2,6 dl napraforgóolaj, 1 evőkanál friss citromlé

A csirkecombot alaposan fűszereztem a Kentucky csirke fűszerkeverékemmel. Hűtőben pácoltam 2 órán át. Sóztam, majd kivajazott cseréptálban elrendeztem és betoltam a 180 C fokra előmelegített sütőbe.
25 perc múlva meglocsoltam a maradék vajjal, melyet megolvasztottam és megforgattam a combokat. 25 perc múlva újra megforgattam és 20-25 perc alatt készre sütöttem/pirítottam.






Míg pácolódott a csirkecomb a hűtőben, elkészítettem a káposztasalátát.

Elkészítettem a majonézt. Keverőtálban elkevertem a cukrot, olajat és borecetet, majd hozzáadtam a lilahagymát. Alaposan elkevertem majd hozzáadtam a saláta keveréket és alaposan elkevertem. Hozzáadtam a majonézt és ezzel is elkevertem.
Hűtőben hagytam összeérni az ízeket, amíg a csirkecombok megsültek.



Azonnal tálaltam. Ízletes, mutatós, gyorsan és egyszerűen elkészíthető, egészséges étel!


Jó néhány Kentucky csirke és amerikai káposztasaláta recept található az oldalon, érdemes ezekbe is bepillantani. Hamarosan egy Kentucky csirkeételeimet összesítő poszttal is jelentkezem! :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails