Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2010. szeptember 2., csütörtök

Édes-krémes spenótfőzelék ropogós fasírtgolyóval



Én úgy nőttem fel, hogy nem tudtam, hogy mások sósan, fokhagymásan készítik és eszik a spenótfőzeléket. Nem voltam soha menzás, a nagymamám főzött nekem ebédre.
Egyszer, már nagyobbacska voltam, amikor az iskolatársaimmal egy önkiszolgáló étteremben készültünk ebédelni. Imádom a spenótot, azonnal ezt vettem le a pultról. A többiek fújjogtak.
Magam is meglepődtem, amikor megkóstoltam, sós volt, fokhagymás és fűízű. Nem bírtam megenni.
Később, főként Olaszországban találkoztam a sós, fokhagymás spenóttal köretként, töltelékként, és más összefüggésben nagyon is ízlett. Azóta számtalan formációban készítem, fogyasztjuk a fokhagymás, sós spenótot, de a spenótfőzeléket csakis édesen.
A családunkban minden gyermek imádja a spenótot, nálunk közkedvenc és nem közutálatnak örvend.
Inkább csirke, zúza, máj vagy borjúpörkölttel kedveljük, ritkábban fasírttal készítem. Most a kisfiam így kívánta meg, hát fasírttal készítettem el.

A klasszikus fasírtot egy kis őrölt korianderrel bolondítottam meg, és kevés frissen őrölt kenyérpehellyel dúsítottam áztatott zsömle helyett. Egyébként setés lapockából, reszelt vöröshagymával, fokhagymával, sóval, borssal és nyers tojással készítettem el.

A spenótfőzeléket, ha friss spenótból készítem, akkor leforrázom, összevágom, de csak rusztikusra, vajon átforgatom, barna cukorral alaposan megédesítem, valamint két csipet sóval ízesítem, majd közepesen híg besamellel öntöm fel.
Rövid ideig összeforralom, és kész, a finom, krémesen selymes spenótfőzelék.



Gyorsfagyasztott leveles paraj esetében a spenótot vajon előpárolom, és a fentiek szerint készítem el.

Érdemes megkóstolni, hiszen a spenót egy másik oldaláról fog bemutatkozni.
Első ízben egy finom tanyasi csirkepörkölttel ajánlom, és nem fog senki csalódni benne azt garantálom!
Én magában is imádom, valamint ajánlom bundáskenyérrel is:-)))

12 megjegyzés:

  1. Nnna, lehet így az enyémek is megennék ? én szeretem sósan is, a Juli tavasszal az oviban vagy öt tányérral evett, óvónéni vigyorogva mesélte a lányomnak, nálunk a sóskafőzelék volt kedvenc, édesen, és főleg bundáskenyérrel. Merthogy anyós úgy csinálta:)

    VálaszTörlés
  2. Banánnal...míg kicsik voltak, leturmixolva. Durván hangzik, de 2 éves kor alatt abszolút nyerő :)

    VálaszTörlés
  3. Én imádom sósan, fokhagymásan és én saját főzőlevében összeturmixolt krumplival sűrítem és a végén még keverek bele egy tojássárgáját. De most ezt tuti kipróbálom! Kíváncsi leszek mit szólnak majd a lurkóim. Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  4. Hűha, de jó, hogy idejárok. Mintha egy másik bolygón élnék... :)
    Mi imádjuk a spenótot, sósan, fokhagymásan. Egyelőre nem tudom elképzelni édesen, de egy kis adaggal kipróbálom.
    Nagyon érdekes dolgokat írtok, lányok.

    VálaszTörlés
  5. Igen, én! :) Nálunk apu csak így eszi, nagyon édesen. Én is szeretem. Így is, úgy is. Mikor milyen hangulatom van, aszerint készítem édesre, vagy sós-fokhagymásra.
    Apu alföldi - Hajdúszoboszlói. Így könnyű. :)

    (Nálam is a blogomon mindkét verziót megemlítem.)

    VálaszTörlés
  6. Én szigetszentmiklósi vagyok.A nagymamám is így készítette, és én is így szoktattam hozzá a családomat. Imádja is mindenki.

    VálaszTörlés
  7. Nem lehet rossz. Jól is néz ki, ami megint fontos.
    A cukor - a zsírral és sóval együtt - kiváló ízerősítő. Talán ezért is ettük réges-régen a (bécsi szelet mellé) felébe vágott, fejessalátát ecetes lével leöntve, és jól megcukrozva.

    VálaszTörlés
  8. Ez itt pont úgy néz ki mint a Bűvös szakács.Csak sokkal gyengébb kivitelben és még kevesebben is látogatják.

    VálaszTörlés
  9. Kedves névtelen...nem hittem, hogy egyszer a Bűvös Szakácshoz fogja valaki az oldalamat hasonlítani, köszönöm az elismerést!
    Ugyankkor ez az oldal a családi konyháról szól, nem az éttermi gasztronómiáról, ez lényeges különbség.
    Egyenlőre a belbecsre fektetem a hangsúlyt, bár a maga egyszerűségében tetszetős külcsínyre törekszem.
    Ahogyan rátaláltál az oldalra és "tollat is ragadtál", azt jelzi, hogy előbb vagy utóbb, egyre többen rátalálnak.
    Ha funkcionális kifogásod van, minden hasznos és építő véleményt szívesen veszek!
    Üdvözlettel: Nem vagyok mesterszakács

    VálaszTörlés
  10. Mintha a régmúltban,Nagyanyámmalaz asztalre könyökölve a konyhában üldögélve sorolnánk,hogy mit főzzünk.Ezekből bármelyiket:spenótot fokhagymásan,pörkölttel,vagy hogyan használjuk fel a maradék leveshúst.Ezt én később kicsi háztartásomban,ahol gyakran volt maradék,gyakorolhattam és variálhattan.Retro?Nem,nosztalgia!

    VálaszTörlés
  11. Nem tudom,ismeritek-e a futó spenótot?Ez nem az elkészítési mődja,(vagy annak következménye),hanem a spenót egy fajtája Helyes,szívalakú levelei vannak,és sokkal testesebb, zöldebb, mint a hagyonányos.Aki szereti,ha nem pépes,próbálja ki,minden piacon-főleg őstermelőknél előfordul.Akinél én megismertem,kaliforniainak nevezte.

    VálaszTörlés
  12. Kedves Zsóka! OLyan jó, hogy belőled is ezt váltja ki, amiket írtam. Én is szeretem,és szoktam is modren, izgalmas, új dolgokat főzni, kitalálni, de a hétköznapokban a "retró kajáknak" főszerepben kell maradniuk.

    Pont most vettem a piacon fútó spenótot, egyébként nem tudtam, hogy így hívják, csak egészen más, mint a "rendes" spenót, majdnem olyan, mint az olasz spenót (én pedig ezen a néven ismertem meg:-), csak nem annyira fodros. Köretnek, vagy húst akarok vele rakni, tölteni, sósan, fokhagymásan.....:-D

    Máskor is nézz be, örülök, hogy írtál, írj máskor is!

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails