Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. április 1., vasárnap

Házi kovászos kenyér fűszeres-fokhagymás olívaolajjal






Bizony, bizony eltelt a karcsúsító programom első négy hete, amikor száműztem a fajsúlyosan szénhidráttartalmú alapanyagokat és ételeket az étrendemből.
Mostantól új időszámítás kezdődik, egy nap egyszer magas szénhidrát tartalmú fogásokat is eszem. Természetesen szelektíven, tehát magas fehérjetartalmú alapanyagokkal nem keverem.

A szelektív diétám első szénhidrát alapú étele volt ez a fogás, nem véletlen, hogy éppen ezt választottam. A legjobban az foglalkoztatott, hogy a frissen kisült kovászos kenyereimet hogyan is építhetném be egyszer-egyszer az étrendembe.
Emésztési szempontból a kenyér, mint szénhidrát dús alapanyag semleges alapanyagokkal fogyasztható. Mind az olívaolaj, mind a fokhagyma ebbe a csoportba tartozik.

Így utólag elárulom, hogy igazán mennyei élmény volt, ez karéj kenyér a fűszeres-fokhagymás olívaolajjal. A mediterrán térségekben olyan gyakran fogyasztják, mint mi a vajas vagy a zsíroskenyeret. 

A szelektív étkezés javasolja, hogy vacsorára fogyasszuk el a szénhidrát dús fogást, délután 5-6 között gyűrtem le ezt a kellemes vacsorát és őszintén mondom, hogy másnap reggelig nem is éheztem meg.
Mostantól naponta egyszer ehetek egy-egy ilyen fogást. Egészen biztos, hogy nem minden nap kovászos kenyér lesz a főszereplője, de ezt sem kell megvonnom magamtól. Ezért szeretem ezt az étkezési formát.
Amikor szelektíven étkezik az ember, akkor olyan könnyűnek érzi magát, ilyenkor nem is értem, hogy miért állok vissza egy idő után vegyes táplálkozásra.

Az egyszerű, éjszakai kelesztéssel készült kovászos kenyerem került terítékre. Lekanyarintottam egy rendes karéjjal belőle. 
A kovászos kenyereim mind teljes mértékben természetes eljárással és alapanyagokkal készülnek, így a legmegfelelőbb, hogy egészségesen táplálkozzam. Az igazság az, hogy nem vagyok kíváncsi az update termékekre, ugyanis lehet, hogy a "előkezelt", csökkentett szénhidráttartalmú termékekből többet használhatnék vagy ehetnék, de tele van adalékokkal, köztük tartósítószerrel.
Jómagam inkább betartom a kalória kereteket, és eszem kevesebbet mennyiségben, minthogy bizonytalan összetételű és rossz ízű ételeket egyek, vagy alapanyagokat használjak fel. Ráadásul borzalmasan drágák.

Kedvelem a rozsos és tönkölyös kenyereket, példa rá jó néhány csodás küllemű és ízű házi kenyerem. A szelektív étkezés biztosítja számomra a megfelelően gyors emésztést, így nincs szükségem arra, hogy állandóan graham, vagy teljes kiőrlésű lisztből készült kenyeret egyek. Ugyanis én a fehér és a félbarna kenyeret szeretem. 
Természetesen az egy plusz könnyítés az emésztésnek, ha valaki ezeket a kenyereket külön kedveli, ez esetben készítse ezt a fogást a kedvenc teljes kiőrlésű vagy graham kenyerével.







2 gerezd fokhagymát átnyomtam, megsóztam és megszórtam frissen őrölt borssal. Hagytam, hogy a fokhagyma megszelídüljön, kieressze a levét és megtaknyosodjon. Felöntöttem két evőkanál – magángazdaságból származó spanyol - olívaolajjal, elkevertem és hagytam, hogy összeérjenek az ízek.
Megcsorgattam vele a kenyeret és bemajszoltam. Egy falattal sem bírtam volna többet, ugyanis a nagyszerű alapanyagok és ízek pótolják a mennyiséget, telítenek.
Nem mondom, hogy észrevétlen maradt a nap folyamán a fokhagyma bukéja, de megérte.

Ennek a fogásnak a kalóriatartalma egy adagra vetítve 285 Kcal. Ez 1 karéj kenyér (8 dkg) 1 evőkanál olívaolaj (1 dkg) 1 gerezd fokhagyma (0,5 dkg). Másfél adag is "belefér" egy főétkezésbe, és garantáltan nem éhezik meg az ember minimum 5 órán át az elfogyasztása után. A fenti mennyiségű fokhagymás-fűszeres olívaolaj 2 adaghoz (két karéj kenyérhez) elégséges.
Összehasonlításképpen, 3 keményre főzött tojás kalóriaértéke 310 Kcal. 




Főleg a kezdeti időszakban ilyesmivel kényeztetem magam, hiszen a legfontosabb az, hogy ne éljem meg ezt az időszakot lemondásként, szeretem jól érezni magamat. 

Jelentem, sikerült!



Sorozatomat ezzel a bevezetővel indítottam:

Karcsúsítás élvezettel – rovatajánló


A sorozat fejezeteit - a szelektív étkezésnek megfelelő ételek receptjeivel - pedig itt gyűjtöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails