Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. április 13., péntek

„Kijevi” fűszervajban sült csirkecombok vajas-párolt spenóttal – karcsúsítás élvezettel





Először is szeretném megköszönni, hogy tegnapi „elkeseredésemben” ilyen sokan támogattatok, hogy ne vegyem ennyire a lelkemre. Úgyhogy kutya kötelességem magam mögött hagyni a kétségeket.

Azért választottam mára ezt a csirkecomb menüt, mert ez az egyik legeslegfinomabb azok közül, melyet a szelektív diétám eddigi időszakában készítettem. Elárulom, hogy már többször is, annyira nagyon ízlett. Szeretnélek ezzel megörvendeztetni most titeket cserébe, hogy sokkal jobb kedvre derítettetek!

Másik erénye az ételnek, hogy nagyon egyszerűen elkészíthető, igazi háziasszonybarát ínyencség. A köret az egyik kedvencem, vajas párolt spenótot szinte mindig és mindenhez megbírnék enni. Nekem telitalálat.

Hozzávalók 2 adaghoz:

3-4 dkg vaj
2 gerezd zúzott fokhagyma
Fűszerek: csipet frissen őrölt szerecsendió, mokkáskanálnyi frissen őrölt kömény és színes bors, ½ teáskanálnyi morzsolt tárkony és finomszemcséjű só
1 teáskanálnyi friss citromlé

Nagyjából ezt a fűszervajat szoktam a Kijevi módra készült szárnyas göngyölegeimbe tölteni. Innen a főcímben a fantázianév.

2 egész csirkecomb
25 dkg fagyasztott leveles spenót vagy ½ kg friss spenót forrázva

Hagytam a vajat szobahőmérsékleten puhulni. Elkevertem a fokhagymával és a fűszerekkel. Bebalzsamoztam vele a csirkecombokat, a bőre alá is kentem alaposan belőle.
Cserépedénybe tettem őket és 15 perc alatt 200 C fokra előmelegített sütőben megpirítottam. Ezt követően 160 C fokon 35 percig pároltam, majd újra 200 C fokon még rápirítottam. Úgy 10 percig.
A fűszeres vajat szűrőn keresztül serpenyőbe öntöttem és megpároltam rajta a spenót köretet.
Mire a spenót elkészült, addig a fóliával lazán letakart, pihentetett csirkecombok is fogyasztásra kész állapotba kerültek. 






Valami hihetetlenül egyszerű és ínycsiklandó fogás ez, a vajban sült-párolt húsféléknek nincs párja. Omlós, szaftos és nagyon ízletes. Ez a fűszerezés az egyik kedvencem, egészen saját ihletésű. A fűszeres vajban párolt spenót pedig tökéletesen harmonizál a ropogósra sült, omlós és szaftos combokkal.

Jó étvágyat kívánok!

Lassan itt a zöldborsószezon, mostanában több, zöldborsóval készült étellel is jelentkezem, hogy együtt karcsúsítsunk, de csakis élvezettel! :)




3 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Isteni a kijevi csirkéd. Nekem először 1960-ban volt alkalmam Kievben megkóstolni, amikor orosz tagozatos gimnáziumi tanulóként első ízben jártam az akkori Szovjetunióban Kievben, Moszkvában és Leningrádban (most ismét Szt. Pétervár).
    Azóta is nagy kedvenc.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néz ki, szeretem a csirkét különösen ilyen finom fűszerkeverékkel nagyon finom lehet. Sajnos a spenótot nem szeretem, de elfogadom csak úgy magában is a csirkét?:))

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails