Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. április 9., hétfő

Pizza – húsvéti maradékokból – koktélparadicsommal, tükörtojással






Még húsvét előtt készült ez a pizza, de már akkor tudtam, hogy a maradékok felhasználása végett ünnep utánra tartogatom. Gondoltam összekötöm a kellemest a hasznossal. A sok hagyományos étel után egyébként is elfér már egy fúziós magyaros-olaszos pizza az ünnep utáni napokra

Természetesen nem ez az egyetlen ajánlatom a maradék sonka felhasználásárra, pizza témakörben sem. Ahogyan szoktam, szépen sorjában bemutatom mindet.

Többen jeleztétek, hogy nagyon bejött a paradicsomszósz receptem, melyet univerzálisan pizzához, pastához, lasagnéhoz is használok, most is ezt készítettem:

Egyszerű téli paradicsomszósz alaprecept. Pizzára, tésztára, lasagnéhoz.


A pizza tészta is az alapreceptem szerint készült:

Bevált pizza tészta alaprecept


Házi pizza készítésével kapcsolatban lépésről lépésre is készült már „segítő” bejegyzésem, melyet érdemes átolvasni:

Házi pizzasütés lépésről, lépésre


A pizza tésztát formába igazítottam, paradicsomszósszal megkentem. Gazdagon megszórtam csíkokra vágott sonkával, kockára vágott kaliforniai paprikával, karikára vágott zöldhagymával. Megraktam mini mozzarella golyóval és apró kockára vágott enyhén füstölt sajttal, valamint kettőbe vágott koktélparadicsommal.
Megszórtam morzsolt oregánóval és két kis „fészekbe” tojást ütöttem. 230 C fokra előmelegített sütőben, alsó bordamagasságon 12 percig sütöttem. 











A lányom pizzája volt ez a verzió, és mondhatom, nagyon ízlett neki. Szívből ajánlom kipróbálásra!



Pizza receptjeimet itt gyűjtöm.

1 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails