Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. április 12., csütörtök

Hagyományos kovászos cipó – serényen dagasztva és néhány gondolattal „fűszerezve”










Csaknem két éve, hogy közhírré teszem konyhai ténykedéseimet. Szorgosan sütök, főzök, ahogyan az elmúlt több mint két évtizedben tettem, mindössze az óta, „közhírré” teszem.

Ugyanazt teszem, mint azelőtt, csak éppen közben szorgosan fotózok és jegyzetelek, hogy a recepteket, a mozdulatokat és a tapasztalataimat megoszthassam veletek.  
Talán túl nagy volt a lelkesedésem, hiszen napról napra mindenről igyekeztem beszámolni nektek, az olvasóimnak, az érdeklődőknek.
Sokan írtatok nekem, hogy jól működnek a receptjeim, örömmel olvastok és főzitek meg a receptjeimet. Azt is, hogy szebb kenyereket süttök, hogy a családotok is értékeli, hogy „együtt főzök” veletek.

Nem régen fordulóponthoz érkeztem, olyan feladatokat, megbízásokat kaptam, melyek felemésztik sok-sok időmet. Ennek ellenére, minden erőmet összeszedve igyekeztem tartani a tempót, a húsvéti időszakban is minden nap újabb és újabb válogatásokkal és receptekkel jelentkeztem. Új sorozatot is indítottam, melyet folytatni is szeretnék minden körülmények között. Sok nagyszerű ételem már szerkesztés alatt áll, melyeket még nem mutattam be.

Ugyanakkor képtelen vagyok olyan ütemben haladni, szerkeszteni és publikálni, mint azelőtt, hiszen a napom jó részében mással is foglalkozom.
Csalódottan vettem tudomásul, hogy éppen ma is leiratkozott egy olvasó, nem hiszem, hogy az ok az, hogy ma nem jót főztem. Ugyanis ma éppen olyan „zűrös” napom volt, hogy nem jelentkeztem új recepttel.
Az én „fizetségem”, hogy hagytok néhány elismerő szót a recepteknél, és hogy naponta több ezren és több ezer oldalt lapoztok fel nálam. Ez pedig boldogsággal tölt el.

Most elgondolkodtam egy kicsit rajta, hogy valaki „elfordult” tőlem, hogy vajon mi az értéke és értelme annak, hogy ilyen intenzitással írom a blogot és ezt ennyire komolyan veszem. Kicsit elszomorodtam és elgondolkodtam azon, hogy vajon szabad-e ezt a fajta „munkát” ilyen nagyon komolyan vennem.

Ma egy hagyományos kovászos cipót hoztam Nektek. Szerintem gyönyörű, a képek is önmagukért beszélnek, úgyhogy nem kell hosszasan ecsetelnem, hogy milyen élvezettel szegtük meg.

Számtalan bejegyzésben írtam a természetes kovász neveléséről és a kovászos kenyér technológiámról, hogyan sütök ilyen csodás, ropogós héjú, pihe-puha belezetű, békebeli kovászos kenyereket. Mindössze természetes kovász, liszt, víz, és só hozzáadásával. Persze a szívemet és a lelkesedésemet is hozzáadom. Ezzel kapcsolatban pedig nem szolgálhatok recepttel. Csakis a motivációba tudok besegíteni. A téma iránti elkötelezettségemmel és lelkesedésemmel.

Csakis biztatni tudok mindenkit, hogy vagy süssön, vagy szerezzen be, természetes kovásszal készült hagyományos, békebeli kovászos kenyeret. Természetesen. 







10 megjegyzés:

  1. Szerintem nem kéne komolyan venni 1 leíratkozót, millió oka lehet, ami lényegtelen. Te csak süssél és főzzél sokunk nagy megelégedésére. Nagy színvonalas és tartalmas az oldalad, csak így tovább!

    VálaszTörlés
  2. Nem tudom, hogy látszik ez a leiratkozás, de legyünk optimisták, lehet hogy leiratkozott egy régi címével és fel fog iratkozni egy új címmel! =)
    Én sem iratkoztam fel, de a megszokott böngészőablakaim közül ez az oldal már nem hiányozhat.

    Egyébként amilyen ütemben itt tevékenykedsz már az maga motiváló, mert én ilyenkor elgondolkodok, ha más meg tudja csinálni ezt a rengeteg munkát, akkor nekem is sikerülnie kell.

    Mi olvasók nem várhatjuk el, hogy minden nap újabb alkotások kerüljenek fel, inkább örülnünk kell, hogy ilyen minőségi információkhoz könnyen ingyen és ilyen gyakran jutunk hozzá! Nem várjuk el, hogy minden nap írj, viszont annál jobban örülünk ennek a gyakoriságnak és biztos sokan vagyunk akik csodálják és példaként tekintik ezt a tükröződő motiváltságot.
    Lehet nem olvassuk minden nap, de amint tudjuk egy nap alatt végigmazsolázzuk amiről lemaradtunk vagy ha segítségre, ötletre vagy jó szóra van szükségünk rögtön tudjuk hol kell keresni és mindezért nagyon hálásak is vagyunk, még ha nem is mindig írjuk meg!

    Aggodalomra és szomorúságra semmi ok! Amit és ahogy csinálsz egyedi, színvonalas, motiváló és persze hasznos is!

    Engedelmetekkel több olvasó nevében írtam, mert hiszem, hogy ezt többen ehhez hasonlóan gondoljuk!

    Üdv
    Judit
    =)

    VálaszTörlés
  3. Tegnap is a te rakott krumplidat készítettem el és ennél finomabb rakott krumplit még életemben nem ettem.A fiam aki nem szereti a rakott-krumplit nem győzte dicsérni.A többi receptedet is használom és mind kiváló.Ha valami finomat akarok főzni nálad találok mindig valami remeket.Eddig még egyik receptedben sem csalódtam és nálam te vagy a fő helyen ha recepteket keresek.Rengeteg munkát fektetsz bele és ez látszik is, igényes és profi munka.Egy leiratkozó nem számít, nem szerethet mindenki és ne is kívánj magadnak ilyent.Ha mindenki szeretne akkor lehet, hogy nálad nem stimmelne valami. Erre nem gondoltál?:)Így vagy jó és én imádom a receptjeidet ahogy sokan mások is.A többit leírta helyettem Judit.
    Üdv:Ildikó

    VálaszTörlés
  4. Fogalmam sincs, miként lehet leíratkozni. Most megnéztem, de nem jöttem rá. Nem lehet, hogy a rendszer hibájáról van szó?
    Én egyébként rendszeresen megnézem a bejegyzéseidet, szeretem az igényes receptjeidet, s fotóid.
    Ahogy elnézem, magas az oldalletöltésed, a látogatottságod, s jelentős a követőid száma is. Ez mind azt jelenti, hogy sokan kedvelik a blogod.
    Szerintem ne foglalkozz az eltünt követővel, s írjad a bejegyzéseket továbbra is a korábbi lelkesedéssel sokunk örömére, amennyire az új elfoglaltságod engedi.

    VálaszTörlés
  5. Kedves Alexa!

    Régóta a fejemben van, hogy egyszer írok neked egy több oldalas emailt amiben téged és a blogodat méltatlak...
    Most a bejegyzésednek köszönhetően lerövidítem a lényegét néhány mondatban...
    Nálam a Te blogod az amit elsőnek megnézek és tényleg bármit választok mindig hatalmas sikert aratok vele.
    Látszik, hogy iszonyú nagy munkát fektetsz bele, minden bejegyzés átgondolt megtervezett és profi.
    Se több se kevesebb mint ami egy ilyen blogra szerintem való.
    Az már mellékes, hogy az ízlésünk is nagyon hasonló így szinte minden receptedet kipróbálom.
    A kenyered egy csoda még soha semmilyen receptel nem sikerült ilyen csodákat készítenem (és terjesztem is a kovászos kenyered igéjét rendesen)
    Amikor nem írsz minden nap akkor szemezgetek a régi receptjeid közül és mindig találok valami szuper kipróbálni valót, ajánlom ezt a többieknek is.
    Most pedig ünnepélyesen felíratkozom a leíratkozó helyett követődnek (ezt valamiért edddig nem tettem meg, valószínüleg nem gondoltam annyira át, hogy neked ez a visszaigazolás)

    Fel a fejjel és így tovább!!
    Üdv:Hajni

    VálaszTörlés
  6. Kedves Alexa!
    Nehogymá!! Eddig csak a kedvenc könyvjelzőm egyike voltál, amire minden áldott nap rákattintottam és ámulattal tanulmányozgattam az oldaladat, de most már a facebookon is bejelöltelek! Elárulom, az elmúlt hetekben már az összes kolléganőmnek is megmutattam a blogodat, szóval, terjesztelek is!
    A legjobbakat kívánom, és maradok továbbra is hűséges látogatód!
    Szeretettel: Éva

    VálaszTörlés
  7. Ámulok apadhatatlan energiáidon, maximalista vagy és maximálisan és színvonalasan is teljesítesz!!! Mi, akik látogatjuk blogodat, hálásak vagyunk a blogba fektetett munkádért!!! :) Köszönöm Neked!

    VálaszTörlés
  8. Kedves Vicuska, Éva, Hajni, Hobbychef, Ildikó, Judit, Janka!

    Olyan nagyon aranyosak vagytok! Köszönöm szépen mindenkinek a biztatást!

    Csak egy estére tört el a mécses, de már csak azért is jó volt "elsírnom" nektek, mert ennyi kedves hozzászólást még sohasem kaptam!

    Köszönöm, hogy velem vagytok, olvastok meg minden ... :))

    VálaszTörlés
  9. Ezt én még csak most látom. Gondolom azóta már fátylat vetettél arra az egy leiratkozóra. Mint jeleztem, ma a pizzatésztáddal akkorát alkottam, hogy ezentúl az lesz az etalon.
    Holnap lesz a kovászos kenyérnek a napja. Izgulok, nem keveset, de mert az egyetlen dolog amiben különbözik a tészta a pizzáltól az az élesztő helyett a kovász, a technológia meg ugyanaz, hát remélem nem lesz semmi gubanc. Apósom már próbálja az öntöttvas edényt intézni, addig jénai tálban kell kísérleteznem. Remélem ez nem lesz nagy probléma. Holnap beszámolok.

    VálaszTörlés
  10. Semmiképpen ne inogjon meg semmilyen szinten a hited! Lehet, hogy csak nick-et váltott, vagy úgy néz ki, hogy nem tud belátható időn belül nethez jutni, és -mivel nem ért hozzá- azt hitte ezt így kell megoldani. A legtriviálisabb okokat tudnám még felsorolni, hisz naponta találkozom azzal a jelenséggel, amikor a teljesen hétköznapi ember "felmegy(!) az internetre". Sokan ezt a világot egyáltalán nem látják át.
    Mára a chili con carne volt, holnap lehet hogy pizza lesz!
    Lelkesítesz bennünket, és finom ételeket készítünk, a családunk örömére.
    Semmi hiba nincs ebben! :-)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails