Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. április 14., szombat

Duplán pácolt Kentucky csirke – fűszeres, szaftos, omlós, ropogós




Többféleképpen is kísérleteztem már a Kentucky csirke elkészítésével, mondhatom ez is egy újabb, nagyszerű megoldás.

Most a pácolás terén szerettem volna „belenyúlni a tutiba”. Háromféleképpen próbálkoztam már, újabb és hagyományosabb módon: száraz fűszerpáccal, fűszeres tejpáccal és joghurtos fűszerpáccal is készítettem már Kentucky, azaz csípős-fűszeres kukoricapehely bundában sült csirkét:

Gyors Kentucky csirke amerikai káposztasalátával


Házi KFC menü: Kentucky fűszeres csirkedarabok kukoricapehely bundában, mézes-mustáros káposztasaláta, vajas kukorica, steakburgonya


Fűszeres csirkedarabok kukoricapehely bundában amerikai káposztasalátával, vajas-chilis csemegekukoricával (Kentucky Fried Chicken menü)



Kentucky csirkemenü tanyasi csirkéből, snidlinges-vajas kukoricával, krumplipürével, sült fokhagymás mártással


Chilis-fokhagymás joghurtban pácolt csirkeszárny darabok parmezános cornflakes bundában, sütőben sütve


Most a tandoori pácolásból merítettem az ötletet, hogy duplán pácolom a csirkét, lássuk a Kentucky fűszerkeverékemmel is jól működik-e. A joghurtos pác egészen más végeredményhez vezet, mintha csak fűszerezzük a csirkét és bundázva sütjük. Olyasmi a végeredmény, mintha előpárolnánk a csirkét, ugyanakkor nem csak omlós, hanem szaftos is marad. Az első pác pedig szerintem tovább fokozza, hogy „csontig” hatoljanak az ízek és minél több íz, és „nedvesség” maradjon a húsban, hiszen a hús szaftosan a legfinomabb.

Körülbelül 1 kg húst pácoltam, filézett csirkecombot és csirkemellet vegyesen.

Az első pácot ugyanúgy készítettem el, mint a tandoori csirkénél, hiszen a fokhagyma, a gyömbér és chili is szerepel a Kentucky csirke fűszerei között.
Fokhagymás gyömbérpasztát készítettem friss fokhagymából és gyömbérből. Chili port, citromlevet és sót adtam hozzá.

Hozzávalók az első páchoz:

1 evőkanál zúzott fokhagyma (4-5 gerezd)
1 teáskanál frissen őrölt gyömbér
1 teáskanál chili
1 teáskanál só
2 evőkanál citromlé

Ebben pácoltam 20 percig a filézett csirke felsőcombokat és kisebb darabokra, csíkokra vágott csirkemellet.
A csirkemellet érdemes rézsútosan kisebb darabokra vágni, a szálirány kedvezőbb, mintha kétfelé szelnénk, és úgy csíkoznánk fel.

Míg az első pácban csücsültek a csirkehús darabok, addig elkészítettem a joghurtos pácot.

Kentucky fűszerkeveréket készítettem, most egy kicsit csípősebben:

1 teáskanál őrölt koriander
½ teáskanál őrölt kömény
1 teáskanál őrölt színes bors
1 evőkanál chili por vagy csípős fűszerpaprika
1 teáskanál rozmaring
1 teáskanál kakukkfű
1 teáskanál majoránna
1 teáskanál tárkony


2 dl joghurt (a legjobb a görög joghurt vagy a zsíros házias joghurt)
2 teáskanál só
0,5 dl mogyoró vagy napraforgóolaj

Átkentem a joghurtos páccal a csirkehús darabokat és két órán át pácoltam ebben őket.
Dupla papírtörlőn leitattam őket és liszt, felvert tojás, durvára tört kukoricapehely bundába forgattam, majd 15-20 perc múlva bő forró olajban kisütöttem őket.











Úgy sikerültek a Kentucky csirkedarabok, ahogyan terveztem: pikáns, fűszeres, szaftos, omlós és ropogósak lettek. Úgy tálaltam fel ebédre, hogy a szelektív és a vegyes étrendet követő családtagoknak is megfeleljen. Erről legközelebb mesélek.

6 megjegyzés:

  1. Yummyyy, az amerikai életemre emlékeztet :)))

    VálaszTörlés
  2. Neked minden receptedet ki kellene próbálni, olyan guszták!

    VálaszTörlés
  3. Igen, minden általad készített ételen látszik, mennyire szereted ezt csinálni, igazi konyhaművészet minden remekműved!

    VálaszTörlés
  4. Most találtam az oldaladra gratulálok!Rajongok a receptjeidért!! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Kriszta, örülök, hogy rám találtál, vagyis egymásra találtunk! :)

      Törlés
  5. Szia. Azt hiszem nem túlzás azt mondanom hogy az életemet mentetted meg ezekkel a receptekkel. :) a férjem oda van a KFC-s dolgokért főleg a káposzta salátáért. Azt a receptedet is megnéztem már! :) pont a napokban emlegette hogy úgy enne olyan salátát és hogy valahogyan meg kelle tudni hogy hogyan készül. De remélem ez is ízleni fog neki. Mert ezt meg én akarom tudni!! :D ezer köszönet!!!!! ;)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails