Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. április 15., vasárnap

Kentucky csirke – KFC – menü házilag





Minden héten elkészíthetném, a családom nem tiltakozna. Előfordul, hogy egymás után többször is a családi étlapra kerül rövid időn belül. Mi magyarok egyébként is rajongunk a rántott, bundázott ételekért, természetesen mi sem vagyunk kivételek.

Nem előzi meg nálunk a házi KFC menü a hagyományos rántott hús (sertés vagy borjúkarajból vagy filézett csirkecombból) sült krumpli, uborkasaláta menüt, de legalább olyan népszerű. Ezért is variálom, és készítem ilyen gyakran. A legnépszerűbb útravaló szendvics is valamilyen rántott húsfélével készül nálunk:

Ahogy nagymamám készítette: rántott hús, sült krumpli, tartármártás, uborkasaláta


Egy vacsora, 8 megoldás: töltött és rántott csirke, sajt és zöldségvariációk


Bajnok útravalók. Házi rántott húsos szendvicsek: frissen sütött sajtos bagett és szezámmagos csavart zsömle borjú bécsivel, tartármártással


Bajnok útravaló: rántott húsos szendvicsek oregánós - parmezános szendvicszsömlében



Ínyenc útravaló: parmezános - oregánós panini rukkolával és rántott borjúkarajjal



Azért a házi KFC menü jól ki van találva, tény, hogy valamilyen sült krumplival vagy krumplipürével, káposztasalátával, vajas kukoricával és mézes-mustáros vagy BBQ szósszal a legfinomabbak a pikáns-fűszeres kukoricapehely bundában sült csirkedarabok:

Kétféle cheddar sajttal és parasztsonkával göngyölt tanyasi csirkemell cornflakes bundában színes zöldségekkel, krumplipürével, gravy mártással


Házi KFC menü: Kentucky fűszeres csirkedarabok kukoricapehely bundában, mézes-mustáros káposztasaláta, vajas kukorica, steakburgonya


Fűszeres csirkedarabok kukoricapehely bundában amerikai káposztasalátával, vajas-chilis csemegekukoricával (Kentucky Fried Chicken menü)


Kentucky csirkemenü tanyasi csirkéből, snidlinges-vajas kukoricával, krumplipürével, sült fokhagymás mártással


Chilis-fokhagymás joghurtban pácolt csirkeszárny darabok parmezános cornflakes bundában, sütőben sütve


Gyors Kentucky csirke amerikai káposztasalátával


Már szendvicsként is "elsütöttem" itthon a Kentucky csirkét, nem kis sikerrel:

Gigantikus Kentucky csirkés szendvics házi szendvicskenyérben




Most is egy klasszikusnak számító menüt készítettem, de most duplán pácoltam a csirkét, és mondhatom nagyszerű lett:

Duplán pácolt Kentucky csirke – fűszeres, szaftos, omlós, ropogós






A káposztasalátát most szivárványosan készítettem el, majdnem olyan, mint a „hagyományos”, csupán a több(féle) répa miatt kicsit édeskésebb:

„Szivárványos” coleslaw – amerikai káposztasaláta gyorsan, de biztosan







A tökéletes burgonyachipsemet készítettem hozzá, ami nem úszik az olajban, sokkal inkább ízletes és ropogós:

Tökéletes fűszeres-ropogós burgonya chips






Házi BBQ szósszal is kínálhattam volna, hiszen a házi BBQ szószom mind árban, mind ízben felveszi a versenyt bármelyik jó minőségű BBQ szósszal:

Házi készítésű - füstös - barbecue szósz


BBQ szósz II. – egyik jobb, mint a másik


Most mégis mézes-mustáros szószt kevertem, mert most ezzel éreztem kereknek a házi KFC menüt:

Házi majonéz és társai: tartármártás, aioli, mézes-mustáros szósz


Amolyan összefoglalónak szántam ezt a posztot Kentucky csirke témában, már a házilag történő elkészítése tekintetében. Szívesen variálom, kísérletezgetek, hogy mindig ugyanolyan finom, mégis kicsit más legyen.

A szelektíven táplálkozó családtagok kihagyták a sült krumplit, a csirke bundája olyan csekély mennyiségű szénhidrát  dús alapanyagot tartalmaz, hogy emésztési szempontból elhanyagolható. Inkább kalóriában nyom többet, úgyhogy a kalória mennyiség tekintetében kell inkább számításba venni.

A pácolt hús egyharmadát nem paníroztam be, hanem másféleképpen készítettem el, másnap, addig a pácban csücsült. Erről mesélek legközelebb. 







5 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretek hozzád jönni!Mondtam már?:-)

    VálaszTörlés
  2. Ma elkészítettem a komplett KFC menüdet és nagyon nagy sikert arattam vele, ezért nagyon szépen köszönöm Neked a receptet!! =))
    Ismét egy új íz került fel az itthoni menülistára!

    Köszönet és Minden Jót!! =))
    Üdv
    Judit

    VálaszTörlés
  3. Kedves Alexa!

    Hagy kérdezzem meg, mivel tudsz ilyen gyönyörűen vékony és szabályos répacsíkokat gyártani? Bocsánat, ha már írtad, csak nagyon érdekelne :)

    Üdv, Dávid

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a helyzet, hogy sehogy! :))) Ugyanis, ahogyan a receptben is írtam, ezt a szivárványos répakeveréket konyhakészen vettem.

      Amikor én gyalulom a répát, az nem ilyen szabályos, de itt meg tudod nézni a különbséget:

      http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.com/2012/02/kentucky-amerikai-kaposztasalata-olcso.html

      Van egy ősrégi szeletelő készletem, van benne kétféle vastagságú gyalu betét. A káposztát és a répát is ezzel szoktam gyalulni, de nem olyan szabályos, mint a konyhakészen kapható. Viszont nagyságrendekkel olcsóbb ...

      Törlés
  4. Nagyon szép a tartalomhoz a forma is!!! az a kék mintás tál vagy tányér :)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails