Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2012. április 22., vasárnap

Mézes-mázas, édes-csípős csirkeszárnyak



Ma is csirkeszárny készült a kisfiam kedvéért, ekkor jutott eszembe, hogy a legutóbb nagy sikert aratott csirkeszárny receptet még be sem mutattam.

A helyzet az, hogy szívből sajnálom, hogy mostanában napokig nem jelentkezem friss bejegyzéssel, de új hivatásom meglehetősen elfoglal. Van tartalékban jó néhány egyszerű, de nagyon finom étel, melyek már csak szerkesztésre várnak, de mostanság a szerkesztésre sincsen elég időm.
Nem lesz ez mindig így, ugyanis néhány hét múlva visszatérek a régi kerékvágásba, de tartogatok meglepetéseket is. 
Az egyik az, hogy immár nem csak a saját konyhámból tudósítok, hanem a megújult Hortobágy Club Hotel konyhájából és életéről is. Biztosíthatok mindenkit arról, hogy nem fogunk unatkozni!

Szóval, sok-sok különféle fűszerezéssel készült csirkeszárny recept olvasható az oldalon, mondhatom, egytől egyig mindet szívből ajánlom elkészítésre. E téren is szívesen újítok, most éppen az jutott az eszembe, hogy jóféle modenai balzsamecettel pácolom. Klasszikus kiegészítőket rendeltem a balzsamecet mellé a nagyszerű íz összhang elérése érdekében:


4 evőkanál balzsamecet 
1 evőkanál zúzott fokhagyma (4-5 gerezd)
1 kis habanero chili összevágva
1 evőkanál szezámolaj (vagy más)
1 evőkanál méz
1 teáskanál só
1 teáskanál szecsuáni vagy feketebors őrölve
1 evőkanál natúr baracklekvár





1,2 kg, szárnyvégektől megszabadított és további két részre vágott csirkeszárnyat pácoltam benne úgy 4-5 órán át. Lehet tovább is, de 2 óránál ne kevesebb ideig.

180 C fokra előmelegített sütőben körülbelül 40 perc alatt sütöttem pirultra, ragacsosra. 







Tűzforrón tálaltam, csak úgy magában. Nem is tudom, hogy milyen köretet ajánlanék mellé, ugyanis nálunk magában fogy el.

A mai csirkeszárnyról is beszámolok hamarosan, de több nagyszerűen sikerült pizza, húsétel, főzelék és leves vár még arra, hogy bemutassam. No, és több kenyeret is sütöttem. 




6 megjegyzés:

  1. Nagyon gusztusos lett a mézes-mázasod! Most szívesen nekiülnék!

    VálaszTörlés
  2. Nemvagyok... aki szárnyat ad étvágyunknak :-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szeretem, ha velem szárnyaltok! :))

      Erre megy ki a "játék"! :))

      Törlés
  3. Én imádom a mindenféle módon pácolt csirkeszárnyakat, de hogy baracklekvár kerüljön a pácba...??? Izgalmasan hangzik és megér egy próbát:)

    A rakott krumpli bejegyzésedhez nem tudtam kommentet írni, mert a kép rácsúszott a linkre, ezért ide írok, először is: nagylányom nekem is nemsokára eladósorba kerül, így együtt örülök veled annak, hogy vannak még lovagok (én is azt gondoltam, hogy nagypapám korosztálya volt az utolsó lovagias nemzedék...) Másodszor: nagyon örülök a receptnek, mert már én is unom a hagyományos módon készített rakott krumplit, viszont így még nem készült nálunk, tehát ez is megér egy próbát:) Köszi mindkét ötletet!

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails