Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. április 14., hétfő

Rakott fajita pulykamell héjában sült krumplival, vajas - fokhagymás joghurtszósszal





Fő a változatosság. Korábban szinte minden héten terítékre került csirke fajita klasszikusan, tortilla lepénnyel:


Nem olyan régen pedig nyársra húztam:

Fajita csirkenyárs fokhagymás joghurtszósszal


Olyan jól muzsikáltak a mutáns változatok, hogy felbátorodtam és egy cserépben sült, rakott verzióval is megpróbálkoztam. Nem okozott csalódást … J

Hozzávalók 3 adaghoz:

3 szelet ujjnyi vastag pulykamell – összesen 50-60 dkg
1 evőkanál fajita fűszerkeverék
3 evőkanál olívaolaj
½ lime leve
15 dkg vörös cheddar sajt durvára reszelve
3 csík bacon
1 kisebb fehér hagyma
1 kisebb piros kápia paprika

3 közepes agria krumpli
1 dl vaj-tejszín keverék (½ dl tejszín, 3 evőkanál vaj, csipet só, frissen reszelt szerecsendió és bors)
2 dl fokhagymás joghurtszósz (1 nagy gerezd zúzott fokhagyma, csipet só, 2 dl görög joghurt)

200 C fokra előmelegítettem a sütőt.
Fél órával sütés előtt bepácoltam a pulykamellet: a fajita fűszerkeveréket elkevertem az olívaolajjal és a frissen facsart lime lével, és szilikon ecsettel felvittem a pácot.
A krumplikat lesikáltam, fóliába csomagoltam és betettem a sütő aljába.
Kevés olívaolajon, forró serpenyőben megpirítottam a csíkokra vágott hagymát és kápia paprikát, majd félretettem.
2 evőkanál olívaolajon, közepesen forró serpenyőben elősütöttem a pulykamelleket. Úgy 2-2 percig oldalanként, hogy ne süljön túl, mert akkor kiszárad.
Cserépbe rendeztem őket és meglocsoltam a visszamaradt pecsenyelével. Ráhalmoztam a hagymát és a paprikát, majd befedtem egy-egy csík baconnel. Erre halmoztam a cheddar sajtot és betoltam a krumplik felé a sütőbe.

Addig sütöttem, amíg megolvadt a cheddar sajt és kicsit pirulni kezdett. 









A tejszínt felmelegítettem a vajjal és fűszereztem. Összekevertem a vajas- tejszínes keverékkel a fokhagymás joghurtszószt.
Kivettem a krumplikat a sütőből, félig kicsomagoltam, keresztben bevágtam és rakott fajita pulykamellel tálaltam.

Igazán nagyon attraktív és finom is volt. Amolyan rendhagyó Tex- Mex étel … J




1 megjegyzés:

  1. Kipróbáltam, és valóban nagyon finom! Köszönöm!
    Némi változtatást persze tettem: Nem kaptam kápiapaprikát, ezért piros kaliforniai paprikát használtam. Ugyanígy jártam a sajttal is. De ez nem okozott szerintem lényegi ízeltérést.
    Amit viszont önként és nem kényszerből csináltam másként: Nem a szokásos nagyságú szeleteket vágtam a pulykamellből, hanem jóval kissebbeket, éppen mert a pulykamell száraz hús, hagy járja át jobban a marinád, amit már reggel rátettem. És még csak nem is szilikon ecsettel :) Mindezek ellenére nekem nem tűnt úgy, hogy elég lenne az oldalankénti 2-2 perces sütés, tovább sütögettem őket, de persze nem száradásig. A reszelt sajtot pedig csak akkor szórtam rá a sütőben, amikor már tulajdonképpen készen volt. És a krumplit nem alufóliában, csak úgy parasztosan héjában sütöttem közben a sütő alján. Nagyon ízlett!

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails