Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. április 15., kedd

Mézes – chilis - narancsos kacsacombok medvehagymás – bazsalikomos krumplipürével






Mostanában kéthetente meglepem magam egy-egy nagyszerű kacsa vagy libacombból készült étellel:


Narancsos-rozmaringos kacsacomb pecsenyeleves karfiolpürével


Fokhagymás-kakukkfüves ropós kacsacomb vele sült almával – sous vide


Omlós-ropogós libacomb szalonnás májával, édesköménnyel, barackkal, sült fokhagymás krumplipürével


Mandarinos-fűszeres olívaolajban pácolt ropogós libacomb libaaprólékos paellával/ludaskásával


Egyre bátrabban nyúlok a fűszerezéshez, bár maga a kacsa és libahús is olyan ízletes, hogy érdemes inkább csak arra szorítkozni, hogy kiemeljük és kiegészítsük eme felséges alapanyagok eredeti ízét, minthogy elnyomnánk azt.
A múltkori mézes – chilis fűszerezést azért egészítettem ki naranccsal, mert a narancs nem csak friss, gyümölcsös ízt kölcsönöz az ételnek, hanem puhítja a rostokat, így még porhanyósabb textúrát eredményez a komótos sütés mellett.

Hozzávalók 2-3 adaghoz:

4 pecsenye kacsacomb
1 teáskanál morzsolt koriander
1 evőkanál Maldon sóvirág
frissen őrölt bors
8 gerezd fokhagyma
1 nagy narancs – félbevágva, az egyik fele cikkekre vágva
1,5 dl száraz fehérbor

1 evőkanál akácméz
1 piros chili kimagozva, finomra vágva


Libazsírral (lehet kacsazsír is, nekem most libazsírom van készleten) kikent cseréptálba fektettem a fűszerezett combokat és 200 C fokra előmelegített sütőbe toltam 15 percre. Kivettem a sütőből, felöntöttem a fehérborral, ráfacsartam a fél narancs levét, mellédobtam a fokhagyma gerezdeket és a narancs cikkeket és 130 C fokra mérsékelt sütőben 1,5 órán át pároltam. 15 percenként meglocsoltam a szaftjával. 

Közben felmelegítettem a mézet és elkevertem a chilivel, hogy a méz átvegye a chili ízét, mire felhasználom.


Az 1,5 óra eltelte után megcsorgattam a chilis mézzel a kacsacombokat, 190 C fokra emeltem a hőt és 15-20 perc alatt illatosra, ropogósra sütöttem a combokat. Ekkor már nem locsolgattam a combokat, hogy a máz szépen bevonja őket.





Közben elkészítettem a francia krumplipürét, de a nem a tejszínben olvasztottam fel a medvehagymás –bazsalikomos fűszervajat, hanem először a fűszervajjal kevertem el a forró, összetört krumplit, majd a fűszeres tejszínnel kikevertem. 


Ronda dolog ilyet nyilvánosan kimondani, de zseniális ebédet készítettem! A méz, a chili, a narancs, a bazsalikom, a medvehagyma fantasztikus íz egységbe léptek az ételben. Méltó társai lettek a kacsacomboknak … J



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails