Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. április 15., kedd

Szicíliai húsgolyók paradicsomos spagettivel




Ugyebár Trisztán nem menzás, fel kell kötnöm a gatyát, hogy midig változatosan, de mégis a fogára való ételeket főzzek. Mostanában egyre több tésztaétel kerül megint napirendre, amit csöppet sem bánok, hiszen, ez a leggyorsabban és legegyszerűbben elkészíthető kategória.
„Köztudott”, hogy az én fő kosztosom nagyon szereti a fasírtot, így felhívás volt keringőre, hogy a paradicsomos spagettit egy kicsit olaszosra hangolt koktél fasírttal egészítsem ki. J

Hozzávalók 4 adaghoz

40 dkg sertés darált hús 15%-os zsírtartalommal – vagy marha, vagy vegyes darált hús
8 evőkanál friss zsemle vagy kenyérmorzsa
8 evőkanál finomra reszelt parmezán
1 tojás
1-1 kis csokor snidling és petrezselyemzöld finomra vágva
2 gerezd zúzott fokhagyma
4 evőkanál finomra vágott gránó hagyma
1 teáskanál Himalája só
¼ teáskanál frissen őrölt színes bors
2 evőkanál tej
1 evőkanál olívaolaj

olajspray

35 dkg spagetti

Az összes hozzávalóval összeállítottam a húsgolyókat és golflabda nagyságú golyókat formáztam, összesen 24 db-ot. Sütőpapírral bélelt tepsire rendeztem őket és megspricceltem kevés olívaolajjal. A húsmasszába kevert tej, olívaolaj és a sertéshúsból kisülő zsiradék biztosítja, hogy belül omlós, kívül ropogós húsgolyókat kapjunk.

210 C fokra előmelegített sütőben 15-20 perc alatt sültek készre. 





Most nem kevertem el a spagettit a paradicsomszósszal, hanem a közepére kanalaztam és ebbe ültettem bele a húsgolyókat. 



Egy kis frissen reszelt parmezán kellemes kiegészítője ennek a tésztaételnek is. J



1 megjegyzés:

  1. Szia Alexa,
    Hogy erted azt, higy friss zsemle vagy kenyernorzsa?

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails