Szenvedélyesen szeretek enni, főzni és utazni. Egy ideje itt írok ezekről a szenvedélyekről ...

2014. április 11., péntek

Ropogós hagymakarikák sütőben sütve






Nem először jutok gránó (grano) hagymához, ez is egy édes hagymafajta. Hatalmas testű, vörös héjú, édes és ropogós. Sajnos nem kaptam lencsevégre egész állapotában, de minimum fél kilós volt egy-egy fej. Most az Intersparban vettem, de múlt nyáron kaptam a piacon is.

Annyira adta magát, hogy hagymakarikákat is készítsek belőle, hiszen gigantikus mérete, húsos gyűrűi, édes íze éppen ehhez való.

Hozzávalók 2-3 adaghoz:

1 db legalább félkilós gránó hagyma, vagy másféle, nagytestű édes hagyma
½ liter tej
1 csésze frissen őrölt szilánkos zsemlemorzsa vagy panko morzsa
1 evőkanál kukoricaliszt
½ teáskanál só
olajspray

A hagymáról lehántottam a héját és 5 mm-es karikákra vágtam, majd leveleire szedtem. Beáztattam a tejbe 2 órára.
Előmelegítettem a sütőt 210 C fokra
A morzsát összekevertem a kukoricaliszttel és a sóval és a tejből kiemelt hagymakarikákat megforgattam benne, majd sütőpapírral bélelt tepsire rendeztem.

Megspricceltem egy kicsit olívaolajjal, majd betoltam a forró sütőbe. 15 perc múlva megforgattam őket és még 5 percig sültek.





Ropogós, ízletes, illatos, mutatós hagymakarikákat sütöttem. Olyan egyszerűen, hogy magam is, elcsodálkoztam rajta.

Magában is nagyon kellemes valamilyen mártogatóssal, de én egy pecsenyéhez szántam, ebédre. Legközelebb erről mesélek. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails